0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Fan vad slösaktig du är på el...... Den 1:ajuli har jag bott exakt 1år i huset och kommer då ganska precis att ha förbrukat 12000kw inkl all el huset är 1 1/5 plan på 230kvm med 2st luft/luft samt en vedkamin. //Krister
Citat från: Northkingen skrivet 18 juni 2007, 12:02:16Fan vad slösaktig du är på el...... Den 1:ajuli har jag bott exakt 1år i huset och kommer då ganska precis att ha förbrukat 12000kw inkl all el huset är 1 1/5 plan på 230kvm med 2st luft/luft samt en vedkamin. //KristerMan vill ju ha det bekvämt, inga bananlådor här inte Elektronik i massor, som står på för jämnan. Ofta 2-3 PC:n, minst en Tv,dekoder å surround. Å dessutom så är jag hemma å "jobbar", så därför blir det lite extra el som används. Så 7-7500 kWh i hh-el är väl inte så mycket eg..., inget jag tänker göra nåt speciellt åt iaf. Den kommer ändå att minska under nästa år, då grabben gör lumpen i Boden.mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 18 juni 2007, 12:16:00Citat från: Northkingen skrivet 18 juni 2007, 12:02:16Fan vad slösaktig du är på el...... Den 1:ajuli har jag bott exakt 1år i huset och kommer då ganska precis att ha förbrukat 12000kw inkl all el huset är 1 1/5 plan på 230kvm med 2st luft/luft samt en vedkamin. //KristerMan vill ju ha det bekvämt, inga bananlådor här inte Elektronik i massor, som står på för jämnan. Ofta 2-3 PC:n, minst en Tv,dekoder å surround. Å dessutom så är jag hemma å "jobbar", så därför blir det lite extra el som används. Så 7-7500 kWh i hh-el är väl inte så mycket eg..., inget jag tänker göra nåt speciellt åt iaf. Den kommer ändå att minska under nästa år, då grabben gör lumpen i Boden.mvh humlan. Ähh det där med bananlådor ska du nog ta med en nypa salt..... Dr:n har en tendens att överdriva en aning som du kanske har märkt...... Har nog framöver tänkt att investera i en typ Nordenberedare för varmvattnet eftersom det verkar vara det som tar mest ström i vårt hushåll.//Krister