0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja, du får väl sälja du med när de öppnar i USA...Om jag inte minns fel var det ras på många större börser igår, men bara USA som stängde ned.
Jag har varit borta på semester ett par dagar men ser till min tillfredställelse att börsraset börjat, he, he... Jag skulle tippa att det inte stannar upp förren till våren nästa år och då ska jag köpa.
Börskurserna har inget med företagens framgångar att göra, eller väldigt lite.Börskursen har mer att göra med folks förväntningar på framtiden, det finns ingen tvekan om att det börjar vara rätt läge att dra sig ur nu innan konjukturnedgången visar sin fula nuna ordentligt.Fast å andra sidan kan det bli några små nedgångar till, med följade uppgångar som skänker "trygghet" åt de som tvekar, innan nästa stora ras kommer (med stort ras menar jag 30-50% fall på börsen).
Historiskt sett har det alltid funnits djupdykningar, en eller ett par veckor in på förra Irakkriget var en hyfsad tidpunkt. Kommer oxå ihåg att jag funderade på (blev aldrig av...) att köpa SEB när den stod i 8.50 (då upp från 6.50...).
It Ain't Over Till It's Over.Jag har handlat med aktier många år genomlidit många krascher.Det här kan mycket väl va början på nästa ras/ krasch. Alltså en flerårig nedgång!Men visste vi sånt innan då skulle man vara störtrik nu...Rik blev även "aktiestinsen" han har aldrig sålt och endast köpt för småbelopp.Värde tidigare ca 125 miljoner!Jag kan hålla med att sparar man till tex pension 10 framåt och mera, då ska man ligga 100% i aktier. Sitta still i båten oavsett nedgångarna. Osså gärna köpa när det dippar istället för att köpa regelbundet. Men man ska gilla lite risk för att "palla" även det!Men behöver man pengarna inom ett år då bränns det, risken att dom krympt är ALLTID för stor för att ligga i aktier då! Ingen regel utan undantag, har man även annat kapital och är riskbenägen då kan det va ok med aktier kortare tider också....