0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: humlan57 skrivet 02 juli 2007, 12:18:23Det blev en hyfsad måndslön i Juni, trots dollar-raset, några tusen bättre än A-kassa Thumbsup Bättre än jag räknat med, så jag är nöjd....mvh humlan.Humlan har du nått tips vad man ska lägga PPM pengarna i för fonder
Det blev en hyfsad måndslön i Juni, trots dollar-raset, några tusen bättre än A-kassa Thumbsup Bättre än jag räknat med, så jag är nöjd....mvh humlan.
Jag har varit med länge på aktiemarknaden, innan text TV fanns tex. Man köpte Svenskan eller DN på Söndag för att kolla hur det gick! Det var en jobbar granne som fick mig att börja.Man ska va ödmjuk, kring vad som kan hända!Ex jag sålde en hoper Eriksson för 140:-/st, skattade för vinsten, köpte tillbaka dom ( i panik) för 144:- dom skulle ju till himmelen enligt ALLA experter!! Jag var en idiot sett i backspegeln börsvärdet var över 1400 miljarder, hur många ggr som helst över omsättningen för att inte tala om vinsten.Sen hade jag is i magen hela vägen ned (som man ska ha enligt ALLA experter), deltog i nyemissionen för 3:70. Jag sålde 1000/år för att kvitta mot andra vinster. Men några år blev det rent förlustavdrag som inte ger full avdragsrätt mot om man samtidigt har vinster!Men som tröst har jag sålt en del "tiotaggare" också, så jag klagar inte.Börsen ska nog upp, enorma mängder kapital flyter omkring.MEN när det är som ljusast, kan man va säker på att regnet kommer snart. När "löpen" återigen handlar om ... HUR DU BLIR RIK PÅ AKTIER! Lova att ni säljer snabbt som ögat.Det är en helt säker indikator för börsras. Klockrent vid IT-raset.I början av en uppgång ska man satsa på kvalitet. I slutet på en uppgångsfas kan man satsa på högrisk, det blåses upp pga av mängden pengar som finns i systemet. Men man ska ha tur och hinna "ur" i tid.Jag har för övrigt 1000 Diamyd dom störtdök, pga en misslyckad studie. Då kan man hålla sig för skratt!! halverad kurs på några dagar, lite mer än så tom.Men som nån sa, det är ju bara pengar...
Det är bra Humlan att du är nöjd! Det kommer nog att bli en ryckig och turbulent börs under den närmaste tiden, det är ju alltid så i slutskedet av en längre tids uppgång, och faktum är nog att börsen faktiskt skall upp ett stycke till, och fömodligen sker detta under juli och möjligtvis augusti mån innan den större nedgången kommer att ta vid och korrigera ned indexen ganska rejält.Mvh Raffen.
Kina tillhör väl de länder som kommer att få den mest dramatiska nedgången när den väl kommer framgent, det är ju ett som är säkert Humlan.Mvh Raffen.
Som vanligt gäller den klassiska regeln. Köp till jordgubbarna och sälj till kräftorna. Första regeln aktieanalytikerna lär sig på sin första lektion. Rätt eller fel är alltid lätt att avgöra i efterhand. Men för den som har det minsta lilla kunskap om ekonomi är det helt andra förutsättningar än vid de tidigare "stora" rasen.
Citat från: Hansson skrivet 02 juli 2007, 19:41:10Citat från: humlan57 skrivet 02 juli 2007, 12:18:23Det blev en hyfsad måndslön i Juni, trots dollar-raset, några tusen bättre än A-kassa Thumbsup Bättre än jag räknat med, så jag är nöjd....mvh humlan.Humlan har du nått tips vad man ska lägga PPM pengarna i för fonder Tjenare Hansson! Ett bra tips kan nog vara att lägga dem i : AMF Pensions Räntefond - Likviditet, som är en s.k kort räntefond. Mvh Raffen.
Vänta bara en liten stund till Humlan så får du se (max 1-2 mån), jorden är ju rund, hjulet är ju runt, inget nytt under solen där inte. Historien brukar alltid gå igen förstår du, även om många gör allt för att så inte skall ske så är detta helt oundvikligt, det som möjligtvis kan skilja lite kan vara den utlösande faktorn. En av de få saker däremot som faktiskt alltid har varit sig likt är att närminnet hos folk alltid har visat sig vara alldeles för kort.Mvh Raffen.