Hej,
ett sent svar. (Sedan jag installerade pumpen har jag ju inte tittat in lika ofta här...) Ska försöka svara på frågorna.
Jag bor i Jämtland, så jag utnyttjar närheten till Mecmaster. Det är väl också det som blev avgörande för mitt val. Ville minska elförbrukningen märkbart, så en Nibe 410 kändes inte som det bästa valet. Speciellt inte som jag fick ett svagt bemötande då jag försökte fördjupa kunskaperna hos den lokala leverantören. Var lite sugen på att kombinera jordvärme med frånluftspump, men bestämde mig för att inte gräva något. Sedan fanns ComfortZone och Mecmaster kvar att tillgå och då fick jag bättre lokal kontakt med Mecmaster.
För mig kändes det viktigt med en lokal kontakt, så hade jag bott någon annanstans hade valet kunnat se annorlunda ut.
Har fått bra bemötande före, under och efter bytet, men det vore väl konstigt annars - är ju inte så många kunder av denna produkt...
Har fungerat problemfritt för mig, trots att man såklart varit mer uppmärksam än tidigare, för upptäcka konstigheter.
Flödet... Hmm, Ungefär samma som tidigare vill jag minnas, dvs sisådär 190 m3.
Inställningsmöjligheter... Inga fantastiska möjligheter, utan det är kurva och temperatur väl. Har inte rört den så mycket om sanningen ska fram. Så länge jag har det varmt inne och varmvatten i duschen så är jag nöjd...
Nej, jag störs väl inte av on off funktionen, även om jag lägger märke till det. Min gamla pump förde värre oväsen, så det har blivit tystare. Fast visst skulle jag önska mig samma tystnad som i torpet som värms med ved och saknar all mekanisk ventilation...