0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: Anders S skrivet 30 oktober 2007, 09:09:362: Står det att heatpipen inte kan hängas i 90 grader.Låter konstigt?Citat från: Anders S skrivet 30 oktober 2007, 09:09:36Någon som hänger med i kalkys kaotiska värld?. Är det mig du menar? Jag har väl inte sagt annat än att det kan vara spännande?
2: Står det att heatpipen inte kan hängas i 90 grader.
Någon som hänger med i kalkys kaotiska värld?.
Vad är det du menar kalkyl att jag missade med lagringen av energin?. Där är jag inte riktigt med dig, och det kan man ju aldrig få ut ändå om man inte bygger cellerna som i stockholm eller NASA. Och inte ens dom tar väl ut 100% av den narturformeln.
Hej tycker det låter jävligt omständigt....'väntar i stället på då värmepumps tillverkarna får vett i gör 2 oberoende värme plockar slingor en ytjord eller berg å den andra kretsen luftdå skulle det bli effektift utan en masa krångel
Citat från: Anders S skrivet 30 oktober 2007, 13:32:54Vad är det du menar kalkyl att jag missade med lagringen av energin?. Där är jag inte riktigt med dig, och det kan man ju aldrig få ut ändå om man inte bygger cellerna som i stockholm eller NASA. Och inte ens dom tar väl ut 100% av den narturformeln.Är inte helt med på vad du syftar på mvh
Eller är det mer ett konstaterande över hur det är.