0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Men jag har sett folk som arbetat som mig (samma arbete/arbetsplats), men ätit rätt, men ändå fullkomligt svält upp som ballonger, så jag är helt övertygad om att nåt i min kropp styr mängden fett som fastnar på mig...mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 01 juni 2007, 07:48:20Men jag har sett folk som arbetat som mig (samma arbete/arbetsplats), men ätit rätt, men ändå fullkomligt svält upp som ballonger, så jag är helt övertygad om att nåt i min kropp styr mängden fett som fastnar på mig...mvh humlan.Problemet här är väl att man inte ser allt som en annan person äter.Det smygäts gjärna om man är överviktigt, man vill gjärna inte visa vad man stoppar i sig, man skäms helt enkelt, men samtidigt så kan man inte motstå den där belönande känslan av att få tugga i sig en chokladbit.(egen erfarenhet från en äkta skåpråtta)
Fan man blir hungrig av att "härja" i det här topicet Så nu går jag å slänger i mig lite sen lunch. Det blir hemgjorda (av mig såklart) köttfärsbiffar med i smör stekt potatis å sås gjord på grädde å ädelost. Självklart ett par hårdbröds mackor med smör å troligen cola som dryck, då jag tror det stod en öppnad sån i kylen. Ska skicka alla dietister å andra kostnördar en "fuck You" tanke, medans jag själv njuter av all den goda å feta maten mvh humlan.PS. Ät, drick å var glad, snart kan det vara förbjudet Thumbsup
Citat från: humlan57 skrivet 01 juni 2007, 14:27:40Fan man blir hungrig av att "härja" i det här topicet Så nu går jag å slänger i mig lite sen lunch. Det blir hemgjorda (av mig såklart) köttfärsbiffar med i smör stekt potatis å sås gjord på grädde å ädelost. Självklart ett par hårdbröds mackor med smör å troligen cola som dryck, då jag tror det stod en öppnad sån i kylen. Ska skicka alla dietister å andra kostnördar en "fuck You" tanke, medans jag själv njuter av all den goda å feta maten mvh humlan.PS. Ät, drick å var glad, snart kan det vara förbjudet ThumbsupFan vad kalorimedveten du är....... Önskar själv att man kunde äta lika nyttigt som dig.... //Krister
Citat från: Northkingen skrivet 01 juni 2007, 14:34:02Citat från: humlan57 skrivet 01 juni 2007, 14:27:40Fan man blir hungrig av att "härja" i det här topicet Så nu går jag å slänger i mig lite sen lunch. Det blir hemgjorda (av mig såklart) köttfärsbiffar med i smör stekt potatis å sås gjord på grädde å ädelost. Självklart ett par hårdbröds mackor med smör å troligen cola som dryck, då jag tror det stod en öppnad sån i kylen. Ska skicka alla dietister å andra kostnördar en "fuck You" tanke, medans jag själv njuter av all den goda å feta maten mvh humlan.PS. Ät, drick å var glad, snart kan det vara förbjudet ThumbsupFan vad kalorimedveten du är....... Önskar själv att man kunde äta lika nyttigt som dig.... //KristerJa inte är det lönt att skylla på maten, om man blir fet, det är självklart kroppen det är fel på Nyttigt är ett ord jag reagerar väldigt underligt på... säger nån det, så brukar jag ofta tycka den maten smakar illa mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 01 juni 2007, 15:12:12Citat från: Northkingen skrivet 01 juni 2007, 14:34:02Citat från: humlan57 skrivet 01 juni 2007, 14:27:40Fan man blir hungrig av att "härja" i det här topicet Så nu går jag å slänger i mig lite sen lunch. Det blir hemgjorda (av mig såklart) köttfärsbiffar med i smör stekt potatis å sås gjord på grädde å ädelost. Självklart ett par hårdbröds mackor med smör å troligen cola som dryck, då jag tror det stod en öppnad sån i kylen. Ska skicka alla dietister å andra kostnördar en "fuck You" tanke, medans jag själv njuter av all den goda å feta maten mvh humlan.PS. Ät, drick å var glad, snart kan det vara förbjudet ThumbsupFan vad kalorimedveten du är....... Önskar själv att man kunde äta lika nyttigt som dig.... //KristerJa inte är det lönt att skylla på maten, om man blir fet, det är självklart kroppen det är fel på Nyttigt är ett ord jag reagerar väldigt underligt på... säger nån det, så brukar jag ofta tycka den maten smakar illa mvh humlan.Humlan, jag tror du missat hela poängen med att äta nyttigtl.. Nyttigt = smakar illa = man äter mindre = man går ner i vikt = man har ätit nyttigt
Ok, men om nu generna inte spelar nån större roll för oss, då borde det fungera ungefär så på övriga däggdjur åxå, eller hur!? Eftersom jag jagat älg i 20-30 år så har jag sett hur storlek skiljer nåt otroligt över väldigt små ytor. T.ex med endast Indalsälven som hinder emellan, så skiljer storlek enormt på både kalv, fjoling å vuxet djur (undantag finns förstås). Å rent logiskt kan inget annat än arvsanlag/gener skilja dessa älgar åt. Likadant är det på ett annat område, där älgarna tillhör de största i Västernorrland (bevis finns), medans de bara nån km vid sidan om (vägar, sjöar, andra vattendrag begränsar) är betydligt mer normala i storlek. Där kan heller inget annat än arvsanlag/generna styra storleken, så vitt jag kan begripa. Nu kommer säkert nån att påpeka att det inte rör fetma, men visst gör det det. Den stam som uppvisar en högre vikt, måste såklart även kunna lägga på sig mycket mera fett under den varma perioden, annars skulle dom tappa massvis av muskelmassa under vintern, å inte kunna uppnå nån högre vikt. Nåt som klart har kunna konstateras åxå av oss vid styckningen, då många av oss förvånats hur enormt tjocka fettlager vissa älgar har lyckats lägga på sig... Så jag tror samma sak gäller för älgar som för oss, men med den skillnaden, att deras livsstil inte har förändrats på samma dramatiska sätt som våran. Därför kan dom utnyttja sitt pålagrade fett på rätt sätt, medans vissa av oss, bara lägger på oss mer å mer, utan att nånsin få nytta av det.mvh humlan.
Här är den största som Vi tippat omkull (farsan) vikt vet jag ej, men lårklump utan skank var 52 kg. Den bars fram i delar, så nån slaktvikt vägdes aldrig fram, men vikten på lårklupen säger en hel del Bilden är inget vidare p.g.a det är väldigt dimmigt vid tillfället.mvh humlan.PS. Kronan är med god marginal ett guldhorn.