0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hmm, jag har ett omvänt problem här.Kan äta chips och skölja ner det med grädde, utan att gå upp ett gram.Att lägga på mig ca 5kg skulle vara önskvärt. Tips?Har loggat mitt kalori intag till ca:6500 kalorier per dygn under 2 månader, gick upp ett hekto och dietisten slet sitt hår. tomte::
Sluta dricka kaffe , om alla skulle sluta med det då skulle sjukhusens arbetsbörda minska !Har försökt få inbitna kaffedrickare att sluta dricka , men de tror inte alls på det utan säger stolt bara att det nog ska drickas kaffe nu !
När du slutar röka är man tillbaka på ruta ett och det hjälper f*n inte börja om./Bosse
Det är mindre chans att en som gått ned i vikt behåller sin vikt än att en heroinist blir nykter narkoman.
Jag är till skillnad från Rickard rätt övertygad om att vikten bara för några få faktiskt är genetiskt betingat och för resten är det enkel matematik, kalorier in-förbrukning=vikt.Själv är jag nog snarast underviktig 1.86 och knappt 70 kg, skulle gärna haft en 6-7 till men det är för jobbigt att äta jämt. Tidigare trodde jag att det är väl ämnesomsättningen eftersom jag gärna åt chips, pizza och gärna enorma portioner "vanlig" mat, men nu har jag dragit slutsatsen att jag nog faktiskt äter få kalorier. Eftersom jag aldrig äter frukost, fikabröd, knappt nåt godis och dricker knappt nån läsk och aldrig äter nåt mellan måltiderna är det faktiskt svårt att få sig kalorierna på vanlig mat. Dessutom var nog inte chips och pizzaätandet speciellt frekvent jämfört med många andra som påstår sig inte äta nånting. Anledningen till att jag inte äter frukost,godis,fikabröd,läsk är helt enkelt att jag inte vill, ingen diet eller hälsoanledning.Enda sättet för mig att gå upp är att träna, då ökar aptiten och jag kan gå upp några kilo(som försvinner igen när träningsrycket avtar).