0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
En lastbil med släp transporterade en stor traktorgrävare, enorma däck. Släpet hade säg 28 däck totalt, för att orka med.Vid ett tillfälle kom dom till en tunnel som var för låg, det var inte så mycket men den gick inte under.Alla stod och funderade på hur dom skulle göra, och kom på att man släpper ju ut luften ur släpets däck så skulle det gå bra.Samtidigt så står det en pojke och tittar med intresse och han säger då till en av gubbarna:"Varför släpper ni inte ut luften ur traktorns däck? Den har ju bara 4 st"
PS! har en 160 fläkt verkligen 1000kubik ? LHG 160XL har 770 kubik/timme och Friblåsande (det vill inte jag lyssna på i alla fall 53db) , sen faller luftmängden fort vid anslutning av ljudfällor mm.
Förtydliga mig lite!Om nedervåningen har 18-20 grader på sommaren med 24grader uppe skulle den enligt min "tro" även ha 18-20grader om det är 28grader uppe,detta är ju inget jag vet men "tror".Om du vid 28grader uppe skulle ha 24grader där nere (alltså temperaturen följer med) så upplevs detta bara väldigt possitivt, och är det också därför så tror jag att så inte är fallet utan att temperaturen står kvar på 18-20grader och stampar och då är det högst olämpligt att köra in luft oavsett luftmängd (ju mer ju sämre)