0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det är ju dessutom så att energiförbrukningen under en stor del av året bidrar till uppvärmningen.Lite taskig COP jämfört med en VP, men inte enbart förlust.
hejhmm det är väl inte nått i förlust ? ...
håller den nya i 12-13år så har man sparat in ca 3500 kr under boxenslevnads tidgår den sönder fortare så e det en sämmre affär....
Nu är jag Off Topic igen men...Har ni tänkt på hur sjukt det är att vi accepterar att en ny frys idag kanske håller 10 år?Samtidigt som miljödebatten om koldioxid och lågenergilampor förs i varenda kvällstidning så är det helt naturligt att bilar, frysar för att inte tala om mobiler forfarande designas att ha väldigt begränsad livslängd.
Citat från: maha6305 skrivet 08 maj 2007, 13:59:00Nu är jag Off Topic igen men...Har ni tänkt på hur sjukt det är att vi accepterar att en ny frys idag kanske håller 10 år?Samtidigt som miljödebatten om koldioxid och lågenergilampor förs i varenda kvällstidning så är det helt naturligt att bilar, frysar för att inte tala om mobiler forfarande designas att ha väldigt begränsad livslängd.Jo men det är inräknat att det skall återvinnas, bilar har en beräknad livslängd på ca 10 år sen skall de bli nya bilar :,v( är det tänkt Och just i bilfallet är det inte så tokigt då det har hänt en hel del på utsläppsfronten på 10 år..
Är frysen välfylld, så tror jag inte skillnaderna är så stora, men tvärtom så är dom gamla frysarna riktiga strömslukare...mvh humlan.
Ett nedfryst köttstycke behåller den svala temperaturen mycket bättre än nedfryst luft! (massan gör trögheten)Jag e med på vad du menar humlan.... Thumbsup