0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: humlan57 skrivet 19 maj 2007, 15:12:37 Thumbsup Å nu laddar det för fullt hos mig. Har fått hem alla rördelar från "ManiArmatur" nu, å cirkpump + ny styr/regler-central finns åxå hemma. Kvar är isolering från Rinkaby (mineral) å så solfångare + en Tacosetter flödesventil från Sfinx:en. Sen har jag allt som behövs till mitt nya projekt. Har inte fått nåt lev-datum från Sfinx:en, men tvivlar att dom delarna dyker upp före juli..., specialbeställde ju storlek på en kollektor/vvx.mvh humlan.Hur mycket mer fångare har du beställt? Var ska du sätta dom? Det var ju fullt på väggen. MVH SIBY
Thumbsup Å nu laddar det för fullt hos mig. Har fått hem alla rördelar från "ManiArmatur" nu, å cirkpump + ny styr/regler-central finns åxå hemma. Kvar är isolering från Rinkaby (mineral) å så solfångare + en Tacosetter flödesventil från Sfinx:en. Sen har jag allt som behövs till mitt nya projekt. Har inte fått nåt lev-datum från Sfinx:en, men tvivlar att dom delarna dyker upp före juli..., specialbeställde ju storlek på en kollektor/vvx.mvh humlan.
hej .. humlan...vad kör du för styr på ditt dubelsystem+ hur växlar du inn det i ditt andra system
Citat från: siby skrivet 19 maj 2007, 15:22:57Citat från: humlan57 skrivet 19 maj 2007, 15:12:37 Thumbsup Å nu laddar det för fullt hos mig. Har fått hem alla rördelar från "ManiArmatur" nu, å cirkpump + ny styr/regler-central finns åxå hemma. Kvar är isolering från Rinkaby (mineral) å så solfångare + en Tacosetter flödesventil från Sfinx:en. Sen har jag allt som behövs till mitt nya projekt. Har inte fått nåt lev-datum från Sfinx:en, men tvivlar att dom delarna dyker upp före juli..., specialbeställde ju storlek på en kollektor/vvx.mvh humlan.Hur mycket mer fångare har du beställt? Var ska du sätta dom? Det var ju fullt på väggen. MVH SIBY43-st rör till på sydöst väggen, sol med tuppen tills framåt kl 13-14, så det blir två skillda system. Ett från morgon/fm å ett från em/kväll, mellan kl 10-11 å 13-14 går båda två... Så i princip kommer jag att täcka in Solens bana från kl 05-06, till kl 20-21 Thumbsupmvh humlan.
Ja, solen har lyst med sin frånvaro här nu i veckor - vi får hoppas att det blir bättre framöver.
Skulle det funka att ha paneler i ren öst väst riktning?Alltså på 2 sidor om taket om kortsidan är mot syd