0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Snacka om box: Ny tv-box kan ge dig 18 000 kanalerhttp://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,69402489_854__,00.html
HejJag hittade ett kommando i dreamboxen "MC" Multi commander.Jag försökte köra det med hjälp av terminalprogrammet men det gick inget bra, F10 fungerar inte för det tar terminal-programmet hand om.Vilket terminal-program skall man använda ?Vilken typ av terminal skall man emulera ?MVHMesser
Jag har försökt söka upp SVT HD och några andra HD-kanaler, men min box hittar dem inte.Den Canal+ HD jag fick in, och kan spela in, är den på 11389H, vilket förklarar varför det funkar att titta på den även med 7025:an. Den kanalen sänder i mpeg2 verkar det som. De övriga kör väl mpeg4?Jag kan tyvärr inte manuellt konfa upp en kanal. Det enda jag kan göra är att göra en manuell sökning och knappa in frekvens och övriga parametrar, men eftersom den inte hittar någon kanal så läggs inget till i någon kanallista.Måste man manuellt pilla in parametrarna i någon fil, och i så fall vilken?
Jag skulle också vilja ha tips på lämpliga program, helst till intel mac, för att bränna ut sparade program till DVD, helst med valbara ljudspår och textremsor.Jag kan hjälpligt bränna mha imovie och idvd, men det innebär två skalningar, först från mpeg2 (TS) till DV sedan DV tillbaks till mpeg2, och resultatet blir inte bra, och dessutom större än originalet. Videoströmmen borde man kunna plocka utan konvertering