0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: kristerl skrivet 08 april 2007, 20:03:46Ja jag har en Dreambox 500S fungerar bara bra, har alldrig haft några poblem med den. Går också på 12v så jag brukar ta med den till stugan där jag inte har ström. Något som kan vara (är) problem med denna lilla box är om man vill streama eller spela in till datorn. Har oxå en HTPC med DVB-S (satellitkort) fungerar alldeles utmärkt.Har också en Dreambox 500S och den fungerar utmärkt. Streaming är inga problem och kan till och med streama Canal+ Film HDTV till PCn och se på HDTV där.
Ja jag har en Dreambox 500S fungerar bara bra, har alldrig haft några poblem med den. Går också på 12v så jag brukar ta med den till stugan där jag inte har ström. Något som kan vara (är) problem med denna lilla box är om man vill streama eller spela in till datorn. Har oxå en HTPC med DVB-S (satellitkort) fungerar alldeles utmärkt.
Mycket bra "nybörjar" guider finns här: http://dreambox.ingmar.dk/Eguide.asp Förresten så passar dom lika bra för ett proffs åxå.mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 11 april 2007, 15:46:46Mycket bra "nybörjar" guider finns här: http://dreambox.ingmar.dk/Eguide.asp Förresten så passar dom lika bra för ett proffs åxå.mvh humlan. Fast inte så bra till 7025:an väl? Den har ju först på senare tid fått web-interface, och det är fortfarande i alfa kvalitet. fast det är rätt mycket som är alfa på 7025:an
Det var flera år sen jag höll på med guldkort, FUN-cards och allt möjligt... Har dock kvar min gamla Nokia 9802S med motorstyrd parabol... Kan man styra den parabolen med Dreambox?? I så fall man kanske skulle börja med lite hacking igen ;-)
Du Humlan, de där boxarna Canaldigital brukar skicka med brukar ju i regel inte vara något att ha, skall byta upp mig till HD-TV. Sa upp abbonemanget efter 6 år, dom gynnar ju bara nya kunder. Så nu tar jag nytt abbonemang och får grejerna gratis eller billigt. En såndäringa Dreambox kanske vore något?, så kan jag ha den andra boxen i sovrummet.
Ok! Tackar för svaret. Har inte lagt ner någon energi på dessa tingestar men nu skall inom en snar framtid rubbet bytas.