0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag installerade en 1230-8 i december 2005. Om jag inte kommer ihåg helt fel så har den Version 1.06
Såg då att produktionsdatum för maskinen i fråga är oktober 2005 dvs ett helt år innan jag köpte maskinen.Mvh Stefan
Citat från: Gla skrivet 05 april 2007, 08:19:10Jag installerade en 1230-8 i december 2005. Om jag inte kommer ihåg helt fel så har den Version 1.06 Fungerar automatiskt diriftläge på din pump d.v.s att pumpen växlar (visar rätt) driftläge m.a.p utetemperatur? Testa genom att välja in Auto och kolla vad som visas inom parantesen. Min pump visade Auto(sommar) trots att utetemp var -6C och jag hade ställt in 8.2.2 till 0 (noll grader)! Den borde visat Auto(vinter). Jag kunde inte få detta att fungera så jag klagade hos NIBE och fick då uppdaterat programmet till ett med högre versions nummer, tror att det var 1.11 om jag minns rätt, där detta nu fungerar automatiskt.
HejJag köpte pumpen Januari 2006, och har programvaruversion 1.06 .Provade och ändra i meny 8.2.1 och 8.2.2 :,v( ...... Det verkar vara OK hos mig.Den ändrade från vinter till sommar.Ps . Det är ( 4.1 medel utetemperatur ) som avses i meny 8.2.1 och 8.2.2. Mvh ot studs
Hej Vet inte var du bor eller vilka värden du satt in på 8.2.1 och 8.2.2 men inte har du väl sommar nu? Problemet jag hade var att den inte gick FRÅN sommar till Auto(vår/höst). Jag såg den ALDRIG VISA Auto(vår/höst) eller Auto(vinter) med program version 1.06.