0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja, jag menar det du tror jag menar. Och, ja. Det sitter en givare där. Och nej, bottentempen har jag full koll på.Alltså finns här "en gravad hund" någonstans...
Tack för svaren. Leverantören är kontaktad. Jag ville bara kolla med "verkligheten" så att jag kunde dimensionera skärpan i rösten på rätt sätt när jag pratade med dem.Jodå, jag har läst bruxen, men eftersom jag anser att installationen inte är korrekt slutförd så väljer jag att inte mecka något själv. Det här ska leverantören reda ut./Roger
hej om jag ligger på ca 70 ner från fångarna så laddar jag in ca 65 i tanken från plattisen,samma med tempen ut ur systemet och mot tank tempen .har jag 40 grader i botten på tanken laddar jag ut ca 50-60 till tank å solfångarens temp ligger ca 5-10 grader högre än det jag laddar ut till tanken ,dvs65-70 grader.i mitt system föjs alla temperaturer ungeför så här...bottenn på tank 40,temp på inladdat vatten från plattisen ca 55-60 solfångar kretsens temp ca 65-70 har jag 60 grader i botten temp så...ser det ut så här ca botten temp tank 60 ,temp på inladdat vatten i tank 70-75,solfångar krets ca 80-85 grader dvs alla temperaturer följs åt hela tiden ...det går iofs ställa ín mitt system så jag laddar in vatten som bara håller 70 gradermen det e ju lite oekonomiskt 50grader är en väldigt vettig lägsta temp
hej joo det gör jag ...vägrar tro att jag har förluster där..det kan tänkas att det finns små men knappt mätbara i sånna fall...röret e ju bara 2,5-3m långt å håller 70-80 grader i vanliga fall...så det e en väldigt liten strånings förlust vi pratar om