0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har samma situation, dvs när det inte är så kallt ute behövs inget tillskott på övervåningen så termostaterna stryper, men då blir volymen i systemet för liten när bara undervåningenens element är inkopplade. Sen tänker jag också att med en volymförstorare i systemet så bör man kunna få mindre variationer i framvattentemperaturen och ändå ha bra gångtider på pumpen.Därför undrar jag vad som inte var så bra med Niben jämfört med IVTn? Dessutom undrar jag om det finns någon nackdel med en större ackumulatortank, förutom att den tar mer plats?/Martin
Därför undrar jag vad som inte var så bra med Niben jämfört med IVTn? Dessutom undrar jag om det finns någon nackdel med en större ackumulatortank, förutom att den tar mer plats?/Martin
Är det på grund av termostaterna som som du menar att man ska ha dubbla cirkulationspumpar? Annars uppfattar jag inte att de som har volymförstoringstankar har detta system. Radiatorerna på bottenvånginen står alltid fullt öppna, så det kommer aldrig att kunna bli helstopp. En cirkulationspump kostar ju lätt 500 kr/år i drift, och det är också pengar i det här sammanhanget.