0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Edit: Kanske ska tillägga att vi har en Nocria 14...
sa han med en panasonic
Citat från: tolins skrivet 21 mars 2007, 15:45:35sa han med en panasonic Jajamensan Tolins så är det. Min utedel sitter också på väggen utanför vårt sovrum och jag har aldrig hört tillstymmelse till ljud av denna inne i huset trots att det har varit som mest 24,5 minusgrader förra vintern, så det här med markstativ finns inte ens i min tankevärld. Däremot så kan jag vid riktigt kall väderlek 18-20 minusgrader uppfatta ett svagt morrande ljud från brevlådan ute vid gatan ca 7-8 meter från min utedel, medan däremot grannens utedel (Fujitsu ASYA09LDC tror jag den heter) hörs mkt tydligt från min garageinfart, som är minst 25 meter ifrån hans pump vid samma temperatur, så Fujitsu är väl inga spec tysta pumpar, och Nocriamodellerna är väl värstingarna i de här fallen.
Har direktel med värmegolv WC, Badrum och Hall. Tänkte dra rören genom tvättstugandär även elcentralen finns.//Kjell
Citat från: Raffen skrivet 21 mars 2007, 19:33:18Citat från: tolins skrivet 21 mars 2007, 15:45:35sa han med en panasonic Om jag jämför ljudet på utedelarna på min Nocria och min HE-12:a så är Nocrian mkt tystare..... och helt ärligt har jag inte hört någon utedel än så länge som jag uppfattat lika tyst som Nocrians och jag har trots allt lyssnat på en hel del olika pumpar/fabrikat och modeller. Men iofs så uppfattar man ju ljud olika men det är iaf som jag uppfattat.//Krister
Citat från: tolins skrivet 21 mars 2007, 15:45:35sa han med en panasonic