Hej,
Jag har kopplat in rumstermostaten RT 10 enligt kopplingschema men hur aktiverar jag rumstermostaten och ser i displayen att den fungerar?
Jag har läst igenom ”texten i monteringsanv. för att se vilken meny du ändrar för att den ska reglera tempen sid.23. ”
Men jag har några frågor.
De går ut på;
1. hur och när ser jag att termostaten är ”aktiverad”?
2. om jag vrider på termostaten; upp eller ned, i vilket display ser jag ev förändrade värden och efter vilken tid ser jag det?
3. ska 6.0 rumstemperatur/-inställning aktiveras? och i sådana fall hur?
Jag ”vet” att värmesystemet är trögt men när jag vridit på VP-rumstermostaten hände inget under 2.5 varför? Måste jag välja i meny 2,5 hur mycket jag vill ändra framledningen om jag vill sänka eller höja framledningen om termostaten ska påverkas. Vad skulle det avse i funktion i förhållande till RT10?
Några fakta
Under menyn
9.6.15 står det: v.1.14, VVM/SM0 version 9
9.6.16 står det 3.00 värmepumpsversion
Allt sedan värmepumsinstallationen har jag haft nedan inställningar samt två digitala rumstermostater i under-resp övervåningen.
VP-rumstermostatinstallationen satte jag brevid den ena rumstermostaten i undervåningen (sutteräng) för kontroll, för att se om de visar lika.
Med nedan inställning av 2.1 och 2.2 har jag haft mellan 19-21 och pumpen har gått ”bra” hela tiden, kanske något låg diff på fram-returtemp.
Idag har jag i undervåning 21,1 och VP-rumstermostatinstallationen är ställd på 20 men den "knäpper" vid +18,5
I övervåningen är det 21,4
Inställningar: (nuvarande inställningar som ej blivit förändrade av rumstermostatinstallationen.):
1.1 45
1.2 50
1.3 60
1.4 12 dygn
2.1 9
2.2 -3
2.3 15
2.4 55
2.5 0 ej ändrad av mig efter rumstermostatinstallationen.
6.0 aktiveras ej, varför
6.1
6.2
9.3.4 har jag ej rört,står på ”från”
9.3.5 har jag ej rört,står på ”från”
Kan du hjälpa mig med mina frågor och återkomma?
Mvh Robban