0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Att få Sanyon till 12 grader räcker med att trycka in nattsänknings knappen men frågan är om avfrostning fungerar fullt ut om man ställer ner den. Är det någon som har testat i sitt fritidshus under vintern med att köra på 12 grader här på forumet?Har själv provat under endast 5 dygn och just då fungerade det men det är ingen garanti för att det fungerar vid andra väderförhållanden vintertid. mvhTS
Bra gjort sdujolo! ThumbsupHvordan har du bygget den, bruker du pc eller har du en komplett enhet? Du kan vel også legge inn nattsenking da?
Har funderat på vad du frågat, men blir inte klok på vad du menar med "skicka en offset". Är det att skicka en felaktigt "ärvärde"? Eller anvärder du tempsensor i innedelen och ändrad "börvärde"? Eller finns det en "offset" funktion i protokollet?Med "ärvärde" menar jag verklig temp i rummet.Med "börvärder" menar jag önskad temp (tex det man ställer in på fjärrkontrollen.(Har själv tänkt bygga en, men tiden räcker inte till, min ide var sitta som ett filter mellan fjärkontroll och inne del och ändra på "börvärdet")/C