0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har nu plockat isär innedelen och tagit ut styrkortet. Om det är så att kortet fungerar utan de två servorna och stora fläktmotorn så är det bra. Fläktmotorn är på 280-340 VDC och servorna på 12 VDC.Det sitter en grå plastlåda med hål i c:a 3cm med två kablar dit är det innetermostaten ? Någon som vet, den sitter till höger under spjället. En grov röd kabel 2,5 mm2 skulle jag tro och en smal grön som går till ett litet kort. Nästa steg är att ta isär utedelen och se vad som finns där.Innerdelen skulle bli en bra aerotemper.
Det kommer inte att fungera så värst bra!Använd en utedel on/off R-407c istället.Fast du gör väl som du vill
fläktmotorn matas med likriktad 230Vac, men den styrs med lågspänning DC.Plastlådan med två kablar är förmodligen joniseringsenheten.
Citat från: Bosse-värmepumpsdo skrivet 20 april 2007, 18:35:15Det kommer inte att fungera så värst bra!Använd en utedel on/off R-407c istället.Fast du gör väl som du vill Är det utedelen som är dålig?Eller gasen 410?Har inte bestämt om jag ska ta innerelementet och stoppa i vatteneller skaffa en värmeväxlare.Styrkortet går att använda bara frågan om vad som händer om man kopplar bort motorerna så dom slipper sitta o drälla i onödan.Ja skönt att det finns lite frihet kvar här i landet.Citat från: Paxmax skrivet 20 april 2007, 19:37:54fläktmotorn matas med likriktad 230Vac, men den styrs med lågspänning DC.Plastlådan med två kablar är förmodligen joniseringsenheten.Ja den behöver jag inte heller. Sitter ett kopplingschema på insidan på innerdelen men måste ha ett förstoringsglas för att läsa det