0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
TJAO !12 ?kwh /dygn ? ja de var lågt hur bär du dej åt ? Men de e duktigt gjort !!
Hej Northking !Ungefär samma här ,stängtav luft-luft (över en månad nu , väntarpå ny fläktmotor ) eldar i täljstensspis varjekväll ,läser av elmätarn en gång /månad och bokför , och däremellan ibland ochså när jag känner mig "nyfiken" på den.
Citat från: rollster skrivet 21 mars 2007, 17:14:21TJAO !12 ?kwh /dygn ? ja de var lågt hur bär du dej åt ? Men de e duktigt gjort !! Ljuger Thumbsupmvh Dr Hum Lan.
Citat från: humlan57 skrivet 21 mars 2007, 17:21:49Citat från: rollster skrivet 21 mars 2007, 17:14:21TJAO !12 ?kwh /dygn ? ja de var lågt hur bär du dej åt ? Men de e duktigt gjort !! Ljuger Thumbsupmvh Dr Hum Lan.hehe nej det är faktiskt sanning..... om jag bara visste hur man gjorde för att skriva ut från hemsidan jag har på Skellefteå kraft och lägga ut det här så skulle jag gjort det så ni inte får för er att jag ljuger....... Men Humlan du ligger väl antagligen lägre i förbrukning än mig för visst hade du såna där "fantastiska" solfångare...... //Krister
Citat från: Northkingen skrivet 21 mars 2007, 17:44:11Citat från: humlan57 skrivet 21 mars 2007, 17:21:49Citat från: rollster skrivet 21 mars 2007, 17:14:21TJAO !12 ?kwh /dygn ? ja de var lågt hur bär du dej åt ? Men de e duktigt gjort !! Ljuger Thumbsupmvh Dr Hum Lan.hehe nej det är faktiskt sanning..... om jag bara visste hur man gjorde för att skriva ut från hemsidan jag har på Skellefteå kraft och lägga ut det här så skulle jag gjort det så ni inte får för er att jag ljuger....... Men Humlan du ligger väl antagligen lägre i förbrukning än mig för visst hade du såna där "fantastiska" solfångare...... //KristerJomen jag har, inte vidataget några spar (läs snål ) åtgärder. Här går allt som förut, inkl en kärring som tvunget måste hålla sig ren å fin mvh Dr Hum-Lan
hehe nej det är faktiskt sanning..... om jag bara visste hur man gjorde för att skriva ut från hemsidan jag har på Skellefteå kraft och lägga ut det här så skulle jag gjort det så ni inte får för er att jag ljuger....... Men Humlan du ligger väl antagligen lägre i förbrukning än mig för visst hade du såna där "fantastiska" solfångare...... //Krister
Ja vv är inget problem, men kyl, frys, ev extra värme, belysning, 2-4 Tv apparater å 2-3 PC:n måste ha ström. Å spara ström för sparandes skull, det skulle jag aldrig göra... Dä ska va gött å leva, annars kan dä kvetta mvh humlan.
Hej igen Northking !förbrukningen här i stugan /1 1/2 planshus 124kvm2 är vid dessa temperaturer ca 20-30kwh/dygn , föruti vinter vid stark köld (-30grader) kunde förbrukningen bli ca70-80-90kwh/dygn !!! Den där förb....ade ELpatronen är en riktig strömslukare !
Citat från: Northkingen skrivet 21 mars 2007, 17:44:11hehe nej det är faktiskt sanning..... om jag bara visste hur man gjorde för att skriva ut från hemsidan jag har på Skellefteå kraft och lägga ut det här så skulle jag gjort det så ni inte får för er att jag ljuger....... Men Humlan du ligger väl antagligen lägre i förbrukning än mig för visst hade du såna där "fantastiska" solfångare...... //KristerDet är bara att trycka 'Print Screen' (uppe till höger på tangentbordet) och öppna paint och välja klistra in i redigera menyn. Spara bilden o länka den på forumet.
Citat från: Northkingen skrivet 21 mars 2007, 17:44:11Citat från: humlan57 skrivet 21 mars 2007, 17:21:49Citat från: rollster skrivet 21 mars 2007, 17:14:21TJAO !12 ?kwh /dygn ? ja de var lågt hur bär du dej åt ? Men de e duktigt gjort !! Ljuger Thumbsupmvh Dr Hum Lan.hehe nej det är faktiskt sanning..... om jag bara visste hur man gjorde för att skriva ut från hemsidan jag har på Skellefteå kraft och lägga ut det här så skulle jag gjort det så ni inte får för er att jag ljuger....... Men Humlan du ligger väl antagligen lägre i förbrukning än mig för visst hade du såna där "fantastiska" solfångare...... //KristerKlicka på "klicka här för att ladda ner statistik" som står till höger om dina värden på skekrafts hemsida så får du ju ner dem i excelformat. Spara dem på din dator. Då kan du ju sen lägga upp excelarket här på forumet. // Camilla