hej ..
joo du tolin du får nog införskaffa en värsting gasvåg som fixar att väga en myggfis ..för loosar krister så lär det bero på att maskinerna e dåligt intrimmade eller rent av köldmedia fel
om du vill får du hyra ett rum billigt av mig i en vecka,så slipper du pendla,det är ganska drygt att köra mellan
i går då jag jag kollade låg jag på ca 30kwt per dyngn inte så illa..undrar vad kingen har
det vet jag ...konstigt det började lukta brända bananer här i norsjö sen jag pratat med han på telefon....
å det va före jag börjar stänga av datorn på natten slå av tvn på knappen
mm mm
ska bli skoj å kolla vad man landar på ...måste kolla om jag missat nån lampa i kåken
det kan ju gå få in en låg energi lampa till nånstans allt för att spara några w till
NU är det allvar på Granvägen ....
om nu min prognos på 30kwt per dyngn stämmer så e det ofattbart billigt 30kr x 30 dagar
= 900kr för att värma kåken å ha varmvatten..
säg att jag glädje kalkylerat å hammnar på runt 1200kr så är det ändå otroligt billigt
förr så låg jag å harvade på ca 3000kr i månaden för uppvärmning å vatten
felet e ju bara att jag e så fruktat solberoende prognosen droppar omg om det e dåligt väder i nån vecka ...det e därför jag vill smälla in en liten luft luft som gör varmvatten ochså...
lyckas jag att bygga fast min chunlan eller fujare pumpen i tanken så kommer systmet att
gå billigt å va idiot säkert trots väder svängningar
sen att min 5500w pump ochså förmodligen kommer att orka producera värme så det räcker till att värma kåken på tidig vår å sen höst gör inte saken sämmre
Fixar jag uppvärmning från mars,april å maj ....till..... aug,sep,okt
med solfångarna och chunlan pumpen e jag mer än nöjd ..
värme å varm vatten 8 månader per år med solfångare å
min 1000kr pump ....
det vore värt det ... om man bara fick tag på en 7kw maskin sen då skulle det gå köra betydligt längre rtor nästan den skulle fixa att värma huset å varm vatten ner mot
minus 10 grader ...med lite tur