0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej. Jag har krökat lite och det blev inte bra.En 90-gradersböj blev lite platt
Nåja flödesmotståndet påverkas inte så himla mycket om det är en kort sträcka.
Om du krökar mindre innan du böjer till rören kanske det blir bättre?
är det vatten som ska gå i röret ??
blir det skit av allt så ring rörkrökaren,han nyper fast en klämvinkel på 5 min så det kostar nog 100kr
joo jag e otroligt bortskämd med att ha korta rör ...tror jag har hela 2x10cm på utsidan.... i dag oisolerade tror jag har en stor effekt vinnst där i princip alla rör jag har går ju på insidan av kåkenså all spillvärme bör ju hammna inne i huset bortsett dom 20cm som går ut men dom ska isoleras på innan i höst ...
vore det min anläggning så blev det 15mm på slutet det kommer att funka
hur långt borta är du innan du får upp dom ?
Min anläggning har ca 8litper min ostrypt på 15 mm å pumpen på läge 1 drar jag den på 2 går det mycket hårdare på läge 3 är det storm i rören
betong e ett hvette =) inte alls skoj å bråka med dammar som satan å e tung jobbat med jag byter inte med dig älskar träväggar som att skära i smör...
jag kör med ett flöde på ca 5-6 liter har labbat lite å strypa ner det för att få varmare vatten ner från fångaren men jag ids inte jiddra på ..
skaffa en tryckspruta då du fyller systemet helt ovärderlig det tog mig ca 5-10 min att fylla fångaren utan spill ....den kostar ca 120kr på jula..