0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu är även min moddad d.v.s. att motståndet klippts bort. Det jag kan konstatera är att efter detta fungerar pumpen sämre än tidigare. Just nu har jag -14 och pumpen har stått still i över 45 minuter utan att producera någon värme. Nu lutar det starkt åt att jag ska försöka reklamera pumpen imorgon.Jag ser framför mig ett strul med försäljare och installatörer. Någon som har erfarenhet av detta?
Fick svar från ett trovärdigt håll.Problemet gällde de första linerna och nu är detta ordnat från fabrik, motståndet är nu utbytt och inte knipsat vilket jag inte fått klarat ut skillnaden i.Men tydligen så fungerar knipsning lika bra, men någon skillnad borde det ju vara annars skulle väl motståndet tagits bort! Maskinerna klarar lungt -25grader och är testade ända ned till -30grader i Finland, total testtid 2-3månader men i servicemanualer anges -15 som nedre gräns. Skall testköra en om ett par veckor själv och lura ned den i temperatur och i stället använda dom fem sinnerna (kanske inte smaka då )