0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Den här diskussionen har visst handlat mer om för eller emot klinkers än hur man bör värma upp dem på sommaren. Jag har själv aldrig haft klinkers tidigare men kommer nu att ha det på i två badrum, hall,tvättstuga och kök. I badrummen känns det självklart. I hallen/tvättstuga känns det som att det borde vara praktiskt när man kommer in med blöta skor och grus. Det finns en altandörr in i köket från trädgården som man nog kommer att använda mer än ytterdörren på sommaren, det känns därför som att man borde ha ett tåligt golv där med. Alterativet är att lägga oljad ekparkett även i köket men den kommer nog inte hålla sig fin speciellt länge. Om jag väljet att lägga extra elslingor i köket ovanpå vattengolvet så kommer jag att höja upp golvet den biten i hela undervåningen för att inte få trösklar, dvs man tappar 1-2 cm i takhöd på hela våningen.Det känns inte som något roligt alternativ.
Fast det var ju inte det TS frågade om...Om man nu HAR klinkers och tycker det är jättefint... Hur värmer man det då med lite stödvärme på sommaren?