0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu vet jag... Rören var INTE med Nu vet jag inte hur jag ska göra, jag fick bestämma om jag fortfarande skulle ha den eller inte.Det tillkommer ju närmare 1500kronor i material, rör, konsoller, gummiupphängning.Nu vet jag inte vilken jag ska välja, ok det är ju inte dyrt med en vp för 5000kr, men då finns det ju ett par att välja på.. Hade de haft chunlan kvar på jula i skara så hade jag köpt en där utan tvekan, men nu kan jag inte bestämma mig..
hur kommer det sig att Atlaspumparna har olika energiklassning?2,7kw-klass A, 3,9kw klass B och 6,0kw klass C.Alla pumpar jag har kollat förrut har varit A klassade.Någon som vet hur lång garanti Rusta har på sina pumpar, är det bara 1 år så skulle inte jag köpa någon.
Citat från: mavill skrivet 23 mars 2007, 10:56:40hur kommer det sig att Atlaspumparna har olika energiklassning?2,7kw-klass A, 3,9kw klass B och 6,0kw klass C.Alla pumpar jag har kollat förrut har varit A klassade.Någon som vet hur lång garanti Rusta har på sina pumpar, är det bara 1 år så skulle inte jag köpa någon.Större pumpar brukar ha sämre COP, så där har du skillnaden i energiklassning. Att de här har B och C beror helt enkelt på att de har kass COP och ja turligt nog så är pumpar med B och C inte så vanliga.
...Att köpa en VP med annan energiklass än A är att skjuta sig i foten.
Vet någon om pumparna med snabbkoppling går att koppla loss och sätta ihop igen om man vill flytta pumpen?