0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Krister!Vad menar du med att den går on/off när den avfrostar eller när utedelen står stilla?Mvh Janne
hej krister menar när startar pumpen å går en liten stund på låg effekt för att sen stanna för det har blivigt för varmt inne det inträffar då det är misslgom varmt/kallt ute då fixar pumpen att värma kåken på lägsta effekt läget men det blir ändå lite för mycket effekt så den slår av efter en stund det blir som on off effekt på pumpen nästan,,,det är det folk är rädda för med en stor pump ??jag fattar inte resonemanget visst det inträffar några dagar per år men...det gör det ochså med en liten pump kan va att dom dagarna kommer tidigare på året med en liten pummp å lite senare på året med stor pump men det stämmer inte kristers 9,7 kw går lika lågt ner i effekt som min e12a gör..det är ingen skillnad,det det hänger på är hur bra program vara som sitter i pumpen
hej,,, håller inte med dig riktigt krister ..min e12 går lägre kommer inte riktigt i håhg vart det lägsta området ligger men...det är en bra bit lägre än 800w i alla fall tror det e typ 3-400 w ca 600w ligger min pump på ofta då det är varmt