0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Varför skulle man vara tveksam till det? I Onzzas reklam ingår ju att dom är en av få som lämnar garantier oavsett papper på installation eller inte.
Garanti1. Onzza AB påtar sig i enlighet med villkoren i detta garantiåtagande för produktslagen Panasonic och Argo, genom utbyte eller reparation, att avhjälpa fel i varan som beror på material- eller tillverkningsfel.2. Onzza AB:s ansvar omfattar inte rätt för köparen att själv eller genom annan avhjälpa fel i varan på Onzza AB:s bekostnad , kräva prisavdrag hävning eller skadestånd.3. Onzza AB:s ansvar omfattar endast fel som uppstår under de för varan avsedda arbetsförhållandena och vid en riktig användning av varan i övrigt. Ansvaret omfattar inte fel som orsakas av omständigheter efter att risken för varan övergått på köparen. Det omfattar exempelvis inte fel förorsakade av bristfälligt underhåll, att varan installeras i strid med monteringsanvisningar och föreskrifter meddelade i typgodkännandebevis, ändringar utan Onzza AB:s skriftliga medgivande eller av köparen oriktigt utförda reparationer. Slutligen omfattar ansvaret inte normalt förslitning eller försämring.4. Garantin gäller endast fel vad avser varans kompressor som visar sig inom fem (5) år från den dag Onzza AB levererade varan och vad gäller fel i varans övriga komponenter som visar sig inom ett (1) år från den dag Onzza AB levererade varan.5. Köparen skall skriftligen till Onzza AB medelst av bolaget för ändamålet tillhandahållen ifyllningsblankett (tillgänglig på www.onzza.com) reklamera fel inom skälig tid efter det att felet märkts eller borde ha märkts eller eljest kommit till köparens kännedom genom reklamation från annan. I intet fall får köparen reklamera senare än fjorton (14) dagar efter utgången av den ansvarstid som bestäms i punkt 4. Reklamationen skall innehålla en beskrivning av hur felet yttrar sig. Garantianspråket skall åtföljas av faktura eller kontantkvitto samt uppgift om när reklamerad vara levererades. Köparen förlorar rätten att göra gällande garantianspråk om han inte skriftligen reklamerar fel inom den tid och på det sätt som bestäm i denna punkt.6. Sedan Onzza AB mottagit reklamation, garantianspråk i enlighet med villkoren i detta garantiåtagande samt varan, komplett i retur från köparen skall Onzza AB, eller av bolaget anlitad fackman, av-hjälpa fel som omfattas av garantin. Onzza AB ska bära kostnader för avhjälpandet ävensom svara för skäliga fraktkostnader med lämpligt transportmedel förenade med avhjälpandet. Dock skall köparen ombesörja returfrakten av varan till Onzza AB, eller till av bolaget anlitad fackman, ävensom ombesörja demontering och inmontering av vara i bygggnad eller liknande samt svara för samtliga sådana monteringskostnader. Köparen bär risken för varan under samtliga transporter i samband med garantireparation.7. Vid garantireparation utbytt maskin/utbytta komponenter blir Onzza AB:s egendom8.Denna garanti omfattar inte varor som säljs ur överskottspartier eller motsvarande.9. Garantin gäller inte privatpersoner. Onzza AB bedriver försäljning endast till företag.
Det är nytt rekord,GRATTIS
Håhåjaja, jag undrar vilken "quick and dirty" fix det blir på H16 utbytes pumparna.Undra om pumpen kommer att avfrosta vart 40:e minut oavsett påisning och temps?