0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Man ska köpa luftvärmepumpen av någon som installerar den också.
"Jag tycker det gått troll i mer än på ett sätt, för tillverkarna verkar mer jaga cop värden än kvalité"Det är tyvärr så,konsumenten tittar nästan bara på cop o pris,folk har även lärt sig att det ska vara R 410 jag är övertygad om att det finns flera modeller som är byggd för 407 gas o sedan bara konverterade till R 410 som fungerade bättre från början
Det är klart att dom havererar dom också men som Kinnan skriver till oss återförsäljare att genom ett långsiktigt o seriöst handhavande av dessa problem av både dom o oss montörer så kommer varumärket sverigepumpen att stärkas.Detta tror jag också.Eftersom vi tidigare köpt Panasonic från flera håll o nu varit i kontakt med dom alla ser man hur olika reklamationerna fungerar. En av dom större annonsörena här på forumet hör inte av sig trots påstötningar medans en annan som jag var lite tveksam till tidigare är väldigt hjälpsam.Allra bäst var det företag som jag tror ts.f köper sina pumpar av ,jag ringde dit o berättade att jag var hos en herre vars sanyopump gått sönder o enligt uppgift var pumpen köpt hos dom av ett annat företag för ca 1 år sedan.Inga problem blev svaret vi skickar en ny direkt till dig.det kan man kalla service
Såg precis Plus på TV,n där ,s H16-fel dök upp.Enligt så har Svenska nu lovat att hjälpa alla med H16-fel kostnadsfritt.Undrar om även dom sidoimporterade pumparna räknas till dessa "alla"?På SVT,s hemsida under programmet Plus finns en till som man skall använda vid felanmälan.Frågan är bara hur länge detta "erbjudande" finns kvar. Tänk om kompressorn klappar ihop först när kompressor-garantin gått ut. har ju utan tvivel offentligt erkänt ett fabrikationsfel på kompressorerna.Borde då inte utlova en förlängd kompressor-garanti för alla oss som är oroliga inför framtiden?Felet kan ju mycket väl göra att den normala kompressor- livslängden radikalt förkortas men ändå att den klarar sig garantitiden ut.Skall man då åka på att betala servicereparation för ett fel som fanns redan vid inköpet?Eller skall man kräva hävning av köpet el. konsumentlagen pga ett "betydande ursprungligt fel"
HojVilka modeller har störst risk för att råka ut för "H16" ?Jag har en E9CKP från -04 , är jag i riskzonen?/Klasse