0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Så kostar den där efter också....och antagligen låter den en hel del med.Stor och tuff är säkert bra men hellre liten och effektiv... Åtminstone när vi pratar luft/vatten pumpar.
Jo det är lite skillnad på en L/L å t.ex min Airwell L/V, den väger ungefär som 2-3st L/L pumpar L/V är lite mer MAN om man säger så mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 24 februari 2007, 18:45:45Jo det är lite skillnad på en L/L å t.ex min Airwell L/V, den väger ungefär som 2-3st L/L pumpar L/V är lite mer MAN om man säger så mvh humlan.Med tanke på din placering av den så är väl Airwellen inget du skäms över va humlan
Nää, inte det minsta. Å ljudnivån, har jag förstått över andras klagomål på sina pumpar, måste vara riktigt låg. Eller i vart fall frekvensmässigt, nåt som inte irriterar nämnvärt.mvh humlan.
Saxat från ett annat inlägg:"Om ni bor i Stockholm och vill komma och lyssna på vår pump (Euronom Exoair 7,5) kan ni komma förbi oss. Räcker med om ni står 5 tomter bort så hör ni den väldigt väl. Mätte upp ljudet 1m ifrån fläkten 64 dB (a). Ni som läst på lite kanske vet att dB kurvan inte är speciellt linjär (läs: logaritmisk) och att skillnaden mellan 55 och 64 dB e ganska stooor . Jämfört med CTC och Autotherm som jag lyssnat på i området är vår pump ett rent skämt"Apropå att ljudnivån "inte är så farlig"... Har inte hört den själv så jag vet inte, men låter den som han beskriver så vill jag inte höra den heller..
Citat från: humlan57 skrivet 24 februari 2007, 18:53:38Nää, inte det minsta. Å ljudnivån, har jag förstått över andras klagomål på sina pumpar, måste vara riktigt låg. Eller i vart fall frekvensmässigt, nåt som inte irriterar nämnvärt.mvh humlan.Bara att gratulera Känns som jag bara står o stampar i mitt hus och väntar på våren! För att hålla nere kostnaden hos rörkrökaren såskall jag kasta ut befintlig utrustning själv och ev. gjuta fundament om det blir en L/V pump.. någon som sett våren någonstans???
Håller väggen för de där klumparna...?