0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
https://www.tewss.telia.se/privat/adminpackage/setupPackage.do?OID=218232&channelId=-100901 Gratis box, gratis router/modem, 26 Tv-kanaler fritt i ett år, å utrustningen får jag behålla om jag inte vill fortsätta Thumbsup Självklart slog jag till, när dom ringde å erbjöd det. Fan, snart kan jag börja sälja all gratis-utrustning dom skickat till mig Ingen risk att jag går bet om åskan slår ut nåt, bara å plugga in en av de 3 st router/modem som Telia redan skickat på mig! Alltid går boxen å använda till nåt framöver, även om jag knappast behöver fler än dom ca 6000 Tv-kanaler jag redan har Puss på dig Telia!!! Gratis är gott Thumbsup mvh humlan
Är det inte ganska enkelt egentligen? Det får väl i bästa fall plats som mest 24 Mbps i kabeln. Har man köpt 8 Mbps (men KAN få 24 Mbps) så läggs IPTV in och "fyller på" upp till max vad den fysiska anslutningen klarar. Vid 24 Mbps finns ingen extra kapacitet att utnyttja, alltså måste man stjäla bandbredd. Kan man inte få ens 8 Mbps finns det ingen kapacitet att ta av för IPTV, enligt samma resonemang.Men lite konstigt är det eftersom man aldrig kommer upp i sina beställda 8 Mbps, jag brukar ligga på 6,8 ungefär med 932 meter till telestationen. Ändå kan IPTV funka utan att störa./ Paj
Jag har en platt 32" LCD-TV, ca 1.5 år gammal. Kanske avståndet till ADSL-stationen kan påverka tillgänglig bandbredd för IP-TV och därmed kvalitén på videoströmmen?/Hasse
Tänkte mest på om komprimeringsgraden kan variera. En högre komprimerad videoström behöver mindre bandbredd, men upplevs som sämre. Jämför t.ex. storlek och kvalitet på JPEG-komprimerade bilder.