0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu ni! Thumbsup
Citat från: alfamats skrivet 23 februari 2007, 22:55:32Nu ni! ThumbsupDet ska vara byglat mellan L & L1
Det har börjat bli rätt mycket is efter botten av utedelen, avrinningshålet är fritt så det droppar ur lite vatten där under avfrostning men verkar som det mesta fryser till inne i utedelen, på vissa ställen når det nu upp till flänsarna.Är detta något jag behöver oroa mig för? det ligger en kabel efter botten men den är helt överfrusen, orkar inte den värma isen när det är -15--20grader kallt? för det är väl en värmekabel? en vit kabel som är tejpad mot botten....Hur ser era pumpar ut och behöver jag göra något åt detta?
kollade igen häromdagen, det har varit ca -2 - -3 några dagar nu och nu var all is borta från utedelen, så det verkar som värmekabeln funkar men att den är alldeles för klen för att kunna smälta bort isen när det är -15 -20 grader :/
Citat från: Orcus skrivet 28 februari 2007, 08:04:01kollade igen häromdagen, det har varit ca -2 - -3 några dagar nu och nu var all is borta från utedelen, så det verkar som värmekabeln funkar men att den är alldeles för klen för att kunna smälta bort isen när det är -15 -20 grader :/Det är först vid -10 -15 värmekabeln behövs, eftersom du skrev det var is på den så är den garanterat död. Jag kan stoppa in fingret genom dräneringshålet och känna värmen från min och det kommer inge is fastna på den för den smälter bort allt runt om. 18W är den på jag har, självjusterande.
Citat från: jompaa skrivet 28 februari 2007, 14:33:25Citat från: Orcus skrivet 28 februari 2007, 08:04:01kollade igen häromdagen, det har varit ca -2 - -3 några dagar nu och nu var all is borta från utedelen, så det verkar som värmekabeln funkar men att den är alldeles för klen för att kunna smälta bort isen när det är -15 -20 grader :/Det är först vid -10 -15 värmekabeln behövs, eftersom du skrev det var is på den så är den garanterat död. Jag kan stoppa in fingret genom dräneringshålet och känna värmen från min och det kommer inge is fastna på den för den smälter bort allt runt om. 18W är den på jag har, självjusterande.Det där är en sanning med modifikation..... värmekabeln kan behövas redan vid -1 grad. Tycker personligen att den temp som är värst är mellan 0 och -6 grader.//Krister