0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Inget är gratis. Har du fått solfångarna av tomten?
Nästan 20 år här oxå, men nu stoppar ryggen mig!!Men det gav bra träning härligt att svettas ut riktigt sen sätta sig på en stubbe och fika. Det saknar jag faktiskt, så sjuk är jag!En kalkyl jag gjorde visade att vedeldningen kom upp i ungefär samma pengar som VP trots fri ved!Det jag skrev finns här i forat
Man kan ju sota själv? Jag längtar tills jag får hem ett lass ved så folk är olika
Är det bara solpanelerna som fixar din värme idag? alltså lyckas de kräma ur så pass att du får varmt i hela huset? lyckas de pumpa upp så du får en buffert för kvällen också eller måste värmepumpen/elpatron gå igång strax efter solen försvunnit i ett moln?
Citat från: Hansson skrivet 20 februari 2007, 14:55:59Man kan ju sota själv? Jag längtar tills jag får hem ett lass ved så folk är olika Klart man kan sota själv, men vad säger ditt försäkringsbolag om det? Jag tyckte åxå en gång i tiden det var roligt att hålla på med veden, men det har gått över nu... Sen måste jag säga, skaffa solfångare, så spar Du massor med ved, som annars brinner upp helt i onödan sommartid. För jag tror även Du kan hitta på nåt annat än vedhuggning, som är minst lika njutningsfyllt.mvh humlan.
Det är sånt här som får en att verkligen njuta av Solen. 10-15 minus-grader ute, Solen värmer allt vv, å håller värmen i kåken, medans L/V-pumen får en välförtjänt vila. Å grannen sliter med sin ved å eldar hela dagen, för att minska sin elförbrukning. Det är det här som gör solfångare till en riktig njutning Inget slit å släp, bara en massa "gratis" energi, som inte ens skattmasen, ännu lyckats sko sig på Thumbsupmvh LyxMaken...