0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hej.. tjaa dom gör ju gas av skit å slam i stora anläggningar,jag tror det kommer att bli nästa drivmedel...det är miljövänligt ekologiskyt förnybart gasen bildas av sig skälv då det ruttnar mm mm läs lite om det det e faktiskt ganska intresant..
hej .. nog skulle det va den enda fördelen med etanolbilar i sånna fall ...riktigt så lätt e det ju inte att få mer kräm ur en etanol bil,krävs betydligt mer jobbom man ska göra det rätt å få bra effekt ur motorn i usa bygger dom etanol motorer på disel block,för att det ska ge bra effekt så måste kompen upp rejält i motorerna en sån motor ger bra med pulver en normal bensin motor fixar inte den höga kompen som behövs vevaxel stakar mm är för dåliga/veka att trimma en e85 bil är ganska kasst ökar du kompen börjar soppan spika å motorn pajar lite mer komp fixar den men det är inte mycket ska man ha effekt så ska det inte finnas en droppe bensin i etanolen då ger det massor med effekt men det är ju inte utan massor med jobb på motorn ochså
hej .. håller med .....tror svenskar är skrämda till att tro att gas e jätte farligt polackerna kör nästan enbart bliarna på naturgas för det e 50% billigare å inte sprängs dom i luften så ofta ...........i alla fall inte mer än en gång ..Det jag inte fattar e att ni neråt landet inte kör gasbilar det fans ju flera ställen att tanka på 70 mackar som har gas,å det va halva priset på gasen jämfört med bensin..gas bilarna går ju ochså på vanlig bensin så för man gasläcka eller slut gas går det ju att köra hem på soppa som vanligt
Visst, men den gas Vi ev kommer att få använda, är den från Snövit, eller möjligen den från Ryssland, å det ser jag inte som nån förbättrinng. Tror knappast nån annan gas kommer att kunna konkurrera, som det ser ut....
I Sundsvall finns ingen gas längre, tror dom slog igen det enda stället som det fanns att tanka på.., men inte helt säker på det.mvh humlan.
Kör 38 miljoner polacker på GAS så går det få att funka,sen om det är gasol eller natur gas kvittar gas går bra att driva bilen med,man får hyfssad aktions radie på bilen
I Sundsvall finns ingen gas längre, tror dom slog igen det enda stället som det fanns att tanka på.., men inte helt säker på det.