0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för de goda råden jag har fått, jag har nog bestämt mej nu för en fujitsu nocria 18.För den är inte helt fel bla annat med den automatiska filterrengörningen och att det kanske är lite mer att köra med när det blir lite kallare än blida ute.(För det kan vara bra och ha om det blir riktigt kallt nån gång) ur filmen Jägarna.Även om installatören tyckte en HE9DKE skulle passa ypperligt när han var här och kollade.Men jag gör tvärt emot och köper en nocria 18 ändå tror jag, ska ta mej en funderare under helgen och ta det stora beslutet för det är ju samma pris på bägge installerade och körklara.
Sitter nu och klämmer en pilsner eller två och funderar över det med luftvärmepumpar.Har börjat kolla när jag genom mitt jobb åker runt i villakvarteren och ser på nästan alla utedelar står det Panasonic, nån Sanyou, nån Mitsubishi, har än inte sett nån Fujitsu.Så Panasonic verkar ändå vara det stora ledande märket av luftvärmepumpar tror jag.
Fast jag inte lider jag av att få dammsuga min pump en gång var fjortonde dag. Ser nog snarare dammsugarfunktionen i pumparna som ännu en sak som kan klatra. I en sommarstuga är det ypperligt, men inte hemma. Dammsugarfunktionen gör bara innerdelen fulare. Ser det mer som ett onödigt försäljningssnack :,v(.
Håller med om detta med att rengöra filtret Northkingen.Det är ju att komma ihåg det, så om man kan hoppa över det så är det ju ett stort plus ändå tycker jag.För mej personligen enligt installatören så tyckte han innedelen skulle sitta i trappen, så då måste man fram med trappstegen för att nå upp till filtret varje gång det ska rengöras.Finns ju en viss risk att detta kommer att ske när man känner för det ändå tror jag.
och så slipper det bli som för en del andra,i samband med rengöring har dom upptäckt att det släppt några fläktvingar,nåja det är tur att jag är väldigt godtrogen annars kunde jag få för mig att dom varit o petat därinne med fläkten igång men det vet alla att så gör man inte
Och Northkingen jag måste ju ändå lita på dej som redan har de 2 ev Lvp-pumpar installerade och testade någonlunda av dej, som jag är intresserad av och du rekomenderar Nocria 18 så då får det bli så til slut.Så efter många timmar på nätet och koll så blir det nog ändå en Nocria 18, ville egentligen ha en 14 men tyvärr så hade inte den försäljaren jag har tänkt göra affär med tillgång till i dagsläget.
Citat från: Panasonic E9 skrivet 16 februari 2007, 19:23:06Fast jag inte lider jag av att få dammsuga min pump en gång var fjortonde dag. Ser nog snarare dammsugarfunktionen i pumparna som ännu en sak som kan klatra. I en sommarstuga är det ypperligt, men inte hemma. Dammsugarfunktionen gör bara innerdelen fulare. Ser det mer som ett onödigt försäljningssnack :,v(.Håller med om att det är absolut inte jobbigt att komma ihåg att dammsuga filtren men desto svårare att komma ihåg det.....Men onödigt försäljarsnack tycker jag inte att det är.... personligen så tycker jag att det är en suverän funktion.//Krister