Talar mot mig själv
Jag talar ju för mig själv, annars har Du helt missuppfattat nåt.
OK, jag har kanske missat något.
Du gav en länk till en TV som inte har någon mottagare för digital HDTV och som därför är värdelös. Du säger också att du tar allt via satellit och därför har en extern mottagare. Alltså använder du inte den inbyggda digitala HDTV mottagaren i din TV? Eller har du också köpt en värdelös TV utan HDTV mottagare?
Jag köpte min Tv/skärm enbart för att användas ihop med dekodern/mottagaren för Sat-Tv å det är inte den jag länkade till. Den var bara ett exempel på att det finns en massa skit som folk kan bli lurade på. Varför det blev just den, var för att det var den som dök upp när jag sökte på HD-Ready med Google, men den är ett bra exempel på vad jag mener. En helt "värdelös" Tv, till ett riktigt högt pris.... Tyvärr är jag övertygad om, att många kommer att bli lurade till köp, när priserna börjar falla. Detta p.g.a att majoriteten inte har den kunskap som behövs för att kunna välja rätt Tv. Själv har jag en Sony KDF E50A11E som helt fyller de krav jag har på funtioner/anslutningsmöjligheter m.m, utan att vara Full HDTV, då den "bara" klarar 1280x720 vilket ändå räcker gott för mig. Varför jag valde just den, beror på att det var oerhört mycket Tv för pengarna vid inköpstillfället, som ligger ett år tillbaka i tiden. Bättre saker får vänta nåt år till, när nåt liknande, men med Full HDTV finns till rätt pris.
mvh humlan.