0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sen är det ingen skillnad på antenner för digital-tv, det sänds på samma sätt som all annan radiosändning genom luften, däremot kräver digital-tv att man har bättre mottagning av signalen än vad som behövs för analog-tv.
PS. Till er som går i tankar för att köpa Tv. Låt er nu inte luras av alla billiga platt-Tv-n som reas ut framöver. Dom klarar oftast inte HDTV, å ska självklart nästan slängas efter er. Så ett pris på 2-3000 sek, bör vara rimligt för en 28-32" TV. Inte mer! DS
Citat från: humlan57 skrivet 12 februari 2007, 16:53:25PS. Till er som går i tankar för att köpa Tv. Låt er nu inte luras av alla billiga platt-Tv-n som reas ut framöver. Dom klarar oftast inte HDTV, å ska självklart nästan slängas efter er. Så ett pris på 2-3000 sek, bör vara rimligt för en 28-32" TV. Inte mer! DSVar hittar du en LCD 28"-32" TV som inte är HD-ready? Eller är "HD-ready" märkningen ett trick, menar du? Upplösning 1366x768 är väl definitionen på HD-ready, eller?Jag tittar på Dustinhome, det verkar bara vara de riktigt små TV-apparaterna typ 20" som inte är HD-ready.
Citat från: humlan57 skrivet 12 februari 2007, 16:53:25PS. Till er som går i tankar för att köpa Tv. Låt er nu inte luras av alla billiga platt-Tv-n som reas ut framöver. Dom klarar oftast inte HDTV, å ska självklart nästan slängas efter er. Så ett pris på 2-3000 sek, bör vara rimligt för en 28-32" TV. Inte mer! DSHumlan,Kan du ge ett exempel på en sådan TV? Alltså en 28-32" Tv som säljs nu och som inte klarar HDTV. Vi har två boxar, en för Boxer och en för Viasat, ingen klarar HDTV och jag räknar kallt med att få köpa en ny box när HDTV slår igenom. Däremot måste vi köpa ny TV, den gamla gav upp, och just nu står en 14" CRT i vardagsrummet... Jag siktar på en 32" och det är en djungel, priser från 5000 till 38000 för 32" LCD
Noop, ingen HDTV i den inte, bara en sketen vanlig analog mottagare, utan möjlighet att se nåt digitalt, eller använda sig av ett Boxerkort...., värdelös enligt mig
Citat från: humlan57 skrivet 14 februari 2007, 19:47:13Noop, ingen HDTV i den inte, bara en sketen vanlig analog mottagare, utan möjlighet att se nåt digitalt, eller använda sig av ett Boxerkort...., värdelös enligt migOK, men du skrev ju tidigare "Men kör Du t.ex som jag (allt via sattellit), så är ju tunern i Tv:n rätt ointressant, för då använder man dekoderns mottagar istället."Du talar mot dig själv...Däremot tycker jag att det var snål upplösning på den som du länkade till. 1024x768 på en 42" verkar inte så mycket att skryta med.Jag var inne på onoff.se och kollade lite tekniska data, de anger standbyeffekt, det tycker jag var lite intressant, De anger <1W för många apparater. Jag trodde det var ganska mycket mera...
Är full HD 1920x1080 ? Kan man få 1920x1080 på en 32 tums tv?
Talar mot mig själv Jag talar ju för mig själv, annars har Du helt missuppfattat nåt.