0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kom på en sak, finns det inte redan ett DNA-register över alla svenskar som är födda efter någon gång på 70-talet, bara det att det är så väldigt krångliga regler och svårt för polisen att använda det utan speciela tillstånd?
Hade han funnits i ett register hade ett antal kvinnor sluppit bli attackerade. Men deras integritet var väl inget värd?PKU-registret finns redan, alla födda efter 1975 tror jag är med. Har använts två gånger av polisen, för att sätta dit Anna Lindhs mördare och för att identifiera tsunami-offren. Var det fel?
Citat från: SkaneErik skrivet 13 februari 2007, 22:15:37Kom på en sak, finns det inte redan ett DNA-register över alla svenskar som är födda efter någon gång på 70-talet, bara det att det är så väldigt krångliga regler och svårt för polisen att använda det utan speciela tillstånd?Jo, nåt som tas på alla nyfödda...., minns inte riktigt vad det skulle/ska användas till. Tror det är avsett till forskning, å för att ha till hands för ny teknik inom sjukvården, men jag kan ha fel där.mvh humlan.
Det lånade man väl (olagligt) när man fick tag i mördaren på Anna Lindh.
Jag vet inte i vilken verklighet du lever i, men i min värld kan jag inte se alla dom spöken som du ser. Och dina ideer om vad jag/vi andra kan tänkas att godta är ju inget annat än din egna vilda fantasier. Och om du inte visste om det tidigare, så är faktiskt staten du och jag och alla andra och inte någon mystisk makt som existerar i någon främande väld. I den världen kan vi - om vi ids - se till att ny kunskap hjälper till att skapa ett bättre samhälle och utnyttja alla våra resurser till att hjälpa och skydda dom utsatta. Samt förhoppningsvis rensa bort alla ohederliga och ruttna personer som endast sprider skräck och förstörelse i våra liv.Jag anser att det är vår plikt att, all vår kunskap brukas och på samma gång se till att den inte missbrukas.