0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Viktigt att göra hålet innan sista juni då ROT avdraget sträcker sig tills dess.
CiteraTäcker 10-årsgarantierna även upp värdeminskningsavdrag osv, eller är det enbart självrisken?Utdrag från Nibes HemsidaCiteraTRYGGHETSFÖRSÄKRINGENNär du väljer en NIBE värmepump av typen FIGHTER 1115, 1215 eller 2010 ingår denna sexåriga trygghetsförsäkring i köpet. Väljer du en annan av NIBEs värmepumpar kan du teckna denna sexåriga trygghetsförsäkring till en kostnad av 1 500 kronor vid ditt köp.Den sexåriga trygghetsförsäkringen är ett komplement till din hem-, villa- eller fritidshusförsäkring vilket innebär att försäkringen täcker den självrisk och de avskrivningskostnader som finns i din ordinarie försäkring.CiteraKAN FÖRLÄNGAS TILL 10 ÅREfter trygghetsförsäkringens första sex år kan du förlänga den ytterligare fyra år för fortsatt trygghet. Du kan välja att teckna denna tilläggsförsäkring redan nu till en kostnad av 3 000 kronor.http://www.nibe.se/vvs/forsakring.htmSom synes gäller Nibes "garanti/försäkring" i 10år. Täcker självrisk i din vanliga Villförsäkring samt även ev. värdeminskning/avskrivning under den tiden.Även IVT har ett liknande upplägg. http://www.ivt.se/test_forsakring2.asp?lngSiteID=2&lang_id=1&id=106&produkt_id=Var det inte så att tidigare var det något som samtliga bolag som är medlemmar i branch organisationen blev "tvungna" att införa? Det fanns ju tidigare en försäkring från SVEP och en från VET.Nu verkar en del tillverkare valt att införa egna lösningar på denna försäkring. Detta borde dock inte innebära någon större skillnad mot tidigare.Har själv varit i kontakt med Nibe för att se vilka krav dom ställer på installationen för att garanti/försäkring skall gälla. Rent generellt ersätter dom "allt" som mitt försäkringsbolag ersätter. Och mitt försäkringsbolag kräver fackmässig installation. Det är inte ett krav att en fackman skall ha installerat. Däremot görs skadebesiktingen av mitt försäkringsbolag och jag får sedan kräva ersättning från Nibes försäkring
Täcker 10-årsgarantierna även upp värdeminskningsavdrag osv, eller är det enbart självrisken?
TRYGGHETSFÖRSÄKRINGENNär du väljer en NIBE värmepump av typen FIGHTER 1115, 1215 eller 2010 ingår denna sexåriga trygghetsförsäkring i köpet. Väljer du en annan av NIBEs värmepumpar kan du teckna denna sexåriga trygghetsförsäkring till en kostnad av 1 500 kronor vid ditt köp.Den sexåriga trygghetsförsäkringen är ett komplement till din hem-, villa- eller fritidshusförsäkring vilket innebär att försäkringen täcker den självrisk och de avskrivningskostnader som finns i din ordinarie försäkring.
KAN FÖRLÄNGAS TILL 10 ÅREfter trygghetsförsäkringens första sex år kan du förlänga den ytterligare fyra år för fortsatt trygghet. Du kan välja att teckna denna tilläggsförsäkring redan nu till en kostnad av 3 000 kronor.
Ingen återvändo!Nu är oljetanken isärsågad och utslängd. Tog ca 3 timmar med bra blad från clas i sjön. Nu värms huset av två elpatroner på 3 kw och det håller konstant panntemperatur till ca noll. Gissar att VPn åker in till hösten om jag känner mig själv rätt.