0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Troligen har du utegivaren placerad precis som jag...på grunden till kåken.....den "strålar" värme till utegivaren.Jag vet inte om du kan se vad utegivaren får för temperatur.Men min gamla ecoair 7,9 ska stänga av vid -10.....men givaren visar inte -10 förrän det är -15 i verkligheten.Det verkar funka ändå..jag stöttar med 3kw.Inatt stod den still i 2 timmar...enligt loggern så var det -17 här i södra sthlm då.Den lät som ett tröskverk en stund efter att den startade igen...men nu tuffar den på så fint igen
Jag har ingen separat utegivare - 105'an kör endast med sin inbyggda styrning. Maskinen är placerad 1 meter borta från husets grund, på egen sten platta, och det är på sin inbyggd panel som jag läser av -19 - lika som digitalpanelen på min elpanna, som har en extern utegivare på andra sidan av huset, visar -19./mvhMarkCitat från: Matte.H skrivet 07 februari 2007, 18:45:21Troligen har du utegivaren placerad precis som jag...på grunden till kåken.....den "strålar" värme till utegivaren.Jag vet inte om du kan se vad utegivaren får för temperatur.Men min gamla ecoair 7,9 ska stänga av vid -10.....men givaren visar inte -10 förrän det är -15 i verkligheten.Det verkar funka ändå..jag stöttar med 3kw.Inatt stod den still i 2 timmar...enligt loggern så var det -17 här i södra sthlm då.Den lät som ett tröskverk en stund efter att den startade igen...men nu tuffar den på så fint igen
Om du minskar flödet stiger delta T, till slut kyler inte vattenflödet VP tillräckligt och då löser högtryckspressostat ut.Flödet minskas i första hand med cirk-pump. Det brukar finnas en spak I, II eller III. Om den redan står på I eller om du inte har en sån pump, kan man strypa försiktigt i en ventil. Om du ökar delta T litet kommer panntemp öka i samma utsträckning.Jag anser att flödet skall sänkas men utan risk för att pumpen löser ut.