0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har exakt samma system som du ted64.Baxi solo innova och 2000L. Lite bilder här http://picasaweb.google.se/725hanssonJag funderar oxå på solfångare.Jag förstår inte snacket om små tankar. Skickar du in vattnet på rätt nivå i tanken så du får fin skitning så funkar det ju kalas. Det blir ju inte mer energi i en 500L tank än en 1000L tank om man laddar dom lika länge.
Det är inte svårt att få till en bra siktning.Se till att inte röra om för mycket i tanken.Alltså går en solslinga i botten bort ögonaböj
hej bäst vore väl att toppladda tanken antingen med slinga eller vanligt vatten solfångar slingan i botten tror jag nott på,då kommer vattnet att börja vandra runt i tanken på egenhand av temperatur skillnadenev skulle det väl funka att steg ladda tanken med tex 3 olika slingor fast det kostar väl F-N med en sån tank har du en sån temostat mojäng som jag monterat så kan du ju tvinga solfångar biten att topp mata tanken med tex 55grader vatten...
Det är alltså att slänga bort en massa effekt genom att värma över 50 grader.....