0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Tjena TondövEn ny utedel skickas fraktfritt till kunden, när kunden har bytt sin utedel hör dom av sig till mig och jag beställer hämtning av den defakta maskinen.Jag tror inte alla leverantörer kan svara här på forumet hur dom gör då dom kanske har olika avtal med leverantören.mvhTSts-f
Onzza har beslutat att återuppta försäljningen av Panasonic värmepumpar då Panasonic-fabriken i Malaysia nu visat sig ta sitt producentansvar. Vi är övertygade att Panasonic i framtiden kommer att producera bra produkter och vid eventuellt framtida fabrikationsfel snabbare ta sitt ansvar.
Mot bakgrund av de upprepade problemen och svårigheterna att få Panasonic att ta sitt fulla producentansvaranser vi att vi tjänar våra kunder bäst genom att fortsättningsvis inte sälja Panasonicsprodukter. Vi satsar alltså från och med nu på andra trygga och pålitliga varumärken istället och harförsäkrat oss om att kunna erbjuda produkter av flera olika fabrikat såsom Argo, Daikin, Fujitsu,Sharp, Mitsubishi, Toshiba och Sanyo, vilka prestandamässigt är fullt jämförbara med Panasonicsprodukter och där vi kan förvänta oss en genomgående hög kvalitet från fabriken.
Så vitt jag kan förstå uppfyller Panasonic sina garantiåtaganden, att sedan Onzza väljer att sluta marknadsföra deras produkter är en helt annan sak.Antar att alla andra leverantörer skulle agera på samma sätt om de råkade ut för ett liknande seriefel.OBS. Detta gäller luft/luft-värmepumpar.Det finns baksidor med att sälja denna typ av produkter till lägsta möjliga pris och med sämre garantier än när det gäller det mesta på marknaden förekommande, de låga priserna som finns i denna bransch beror ju till del på att garantierna till del kommer att belasta installatörerna.Tillverkarna står väl så vitt jag vet bara för material? Inte arbetskostnader.