0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu är det beställt!Nibe 1230-6, 150m borra.Fick även med uppstagning av skorstenen i offerten.Snackade till mig 20m extra borra (150m) för 3000:- ThumbsupTotalt 110000:-Om 4-5 veckor borras det.
Citat från: nic2 skrivet 26 januari 2007, 12:55:40Nu är det beställt!Nibe 1230-6, 150m borra.Fick även med uppstagning av skorstenen i offerten.Snackade till mig 20m extra borra (150m) för 3000:- ThumbsupTotalt 110000:-Om 4-5 veckor borras det.Man undrar lite hur det är ställt på marknaden för Luft/Vattenpumpar, priset på dessa maskiner börjar nu närma sig 100 kilo kronorsstrecket och i en del fall till och med över. Om man jämför med ovanstående bergpumpsinstallation så skulle iaf. inte jag tveka att välja en bergpump när det inte skiljer mer i pris (ja, jag vet att detta inte är ett möjligt alternativ för alla). Nåja, en tankeställare är det i alla fall...// Grolim
Större efterfrågan än tillgång på installatörer har nog drivit upp priserna.
Jag kan väl säga såhär också: hade vi sålt luft/luft pumpar för en sammanlagd summa av 87000:- så hade vi haft betydligt mer pengar över.....alltså vinsten är större på luft/luft sidan än luft/vatten......
Citat från: Rickard skrivet 28 januari 2007, 17:36:14Större efterfrågan än tillgång på installatörer har nog drivit upp priserna.Så kan det förstås vara...Citat från: Nisse-Gurra skrivet 28 januari 2007, 18:35:08Jag kan väl säga såhär också: hade vi sålt luft/luft pumpar för en sammanlagd summa av 87000:- så hade vi haft betydligt mer pengar över.....alltså vinsten är större på luft/luft sidan än luft/vatten......Utan att själv ha en aning, bara ren spekulation... kanske är det som så att det procentmässigt ligger ännu högre påslag på en L/L- pump jämfört med L/V- pump, men att vi kunder inte märker detta då kundpriset är lågt på en L/L jmf. med L/V.Rent tekniskt, skiljer det sig innehållsmässigt så ofantligt mycket mellan L/L och L/V, och vad är det som blir så dyrt i en L/V? Jag ställer frågan för att jag är nyfiken på hur de olika teknikerna fungerar på detaljnivå.Harken!Har du koll på hur mycket du sparade med bara L/L- pumparna?// Grolim
Jo, men allt det som du nu räknar upp ingår ju inte i en L/V-pump, Det enda som verkar skilja är en plattvärmevxl kontra innefläkt samt installation. Så varför denna enorma prisskillnad??// Grolim
Citat från: grolim skrivet 28 januari 2007, 23:56:08Jo, men allt det som du nu räknar upp ingår ju inte i en L/V-pump, Det enda som verkar skilja är en plattvärmevxl kontra innefläkt samt installation. Så varför denna enorma prisskillnad??// GrolimVad då inte ingår??? Det gör det visst...Men köper du en enklare L/V så får du göra en lång lista på delar som du måste köpa till.