0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Menäldre radiatorer där brukar det finnas strypmöjlighet på returen.. men spm sagt var det kan rinna vatten..Du känner ingen meckare som kan hjälpa dig!
Jag har ju redan sänkt från 3 till två för att uppnå 7 graders diff. Han tycke att jag skulle sänka ett steg till ( så det gjorde jag igår kväll) Jag har inte varit hemma på hela dagen så jag har inte sett vad som hänt med diffen däremot såg jag att starterna hade ökat!!! Till 34 stycken!!! Det har ju bara gått ett dygn men är det någon idé att fortsätta ha pumpen på ettan?
Tänkte också att nu i veckan när vi hade lite kallt(-12) så skulle det bli färre starter, men icke då, samma antal starter bara några fler vp-timmar(13 h jämfört 7-8 h vid nollgradigt . Någon som har några tips på vad jag kan göra, eller kanske trösta och säga att det är okej med 20- 25 starter per dygn?
Ni som har NIBE 1215-8,5 är ni nöjda med era anläggningar?. Håller på och borrar nu , ska få en sån installerad. Har ni några tips och varningar. //Ulfons//
Bertil: Jag fattar inte riktigt vad du menar. Behöver jag släppa på trycket när det bara är en radiator, eller inte? Hur får jag bort kortslutningen? Räcker det att jag stryper returkopplet lite, släpper kortslutningen då? Eller ska jag strypa helt för att sedan öppna igen tills jag märker tempskillnad på stigen och returen?Många frågor hoppas ni kan hjälpa mig!
Hej!Är egentligen nöjd med min vp. Men det grämer mig lite med mina starter jag ligger på i snitt 22-24 starter per dygn. Jag har läst här på forumet hur man kan göra för att sänka antalet starter men det känns som att vad jag än gör hamnar jag på samman antal. Mina inställningar är -180 gradminter, ingen ts, vv-start 44, kurva 4 ratt +2.Hade jag haft volymtank hade ju starterna minskat betydligt men ändå. Jag läste på forumet idag "sänkte från -60 till -100 och kom ner från från 22 till 16 starter" Varför gör inte jag det?Tänkte också att nu i veckan när vi hade lite kallt(-12) så skulle det bli färre starter, men icke då, samma antal starter bara några fler vp-timmar(13 h jämfört 7-8 h vid nollgradigt . Någon som har några tips på vad jag kan göra, eller kanske trösta och säga att det är okej med 20- 25 starter per dygn?