0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
För intresseklubben så kan jag meddela att jag åkte bort onsdag innan jul och kom tillbaka idag. Undertiden fick min röris låna nyckeln till huset så han kunde byta pumpen när jag ändå var borta.Hur många här trodde att han skulle ha installerat? (ser inga händer...) japp så är det ingen ny pump installerad. Nu har elkillen varit hit två gånger för att koppla in dessutom...Jag blir så trött... får hoppas att det nya året börjar bättre...
Hej har nu tagit tid på min 8,5 och det tog 14 min exakt att värma från vv start 45grader till vvstopp 55 grader,vb fram har då uppnått 58grader skulle var roligt att få andra tider att gå på, tror fortfarande att det är något fel på pumpen men kan inte komma på vad. Jag tycker att man kan kräva högre vb ut på elementen än 43grader innan elen går in. Har vb diff 17 och 4 till eltillskott, men den kommer inte över 43 grader ut även om den gått hela dygnet.
Har vb diff 17 och 4 till eltillskott, men den kommer inte över 43 grader ut även om den gått hela dygnet.
Hur funkar varvtalsregleringen i pumparna rent elektriskt?
Om det blir ordentligt kallt har jag en känsla av att deltat kan dra iväg lite så att man då skulle vilja ha den på trean.
125+125+65 kvadratsuteränghus mexitegel-72 Ö-vik vid kusten
Kanske går att kapa upp hål och spruta in isolerskum men det går dåligt att krypa där inne.Gjorde hål vid husbesikningen och det är tjockt med isolering och inget smälter från taket.