0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Om man stängt av elpatronen i styren så är den avstängd. Däremot så visar elpannedelen en bör som överstiger framledningstemperaturen med 7 grader. Det betyder dock ej att elpatronen trots att den är avstängd hittar på att starta själv.Den börsiffran blir på sätt och vis ointressant om patronen är avstängd.
Vi sänkte bör för elpatronen till just 40 grader, men börvärdet för elpatronen var fortsatt 59 grader!Det kanske är fördröjning, men den ändrades inte på lång tid... ligger den ALLTID över framledningens börtemp!? oaktat inställning?Här har man för veka radiatorer i dagsläget för att tåla spets i radiatorkretsen!!Dom får spetsa med en elradiator på hjul osså nån fler om det nu behövs när VP går 24t/dygn.Så varmt som i morse hade dom aldrig haft!!! Trots svinkyla, så pumpen ÄR rejäl!!!-23 grader nu och snabbt sjunkande!!!
Jag tror ändå att lösningen för de flesta med någorlunda väl tilltagen pump är att helt radikalt stänga av patron. De kommer ändå att ha vv så det räcker för det mesta, vid tillfälliga behov så får man nog vrida på ratten (eller bygga en separat styrning ;o))V3 har jag fortfarande ingen bra koll på, om styren där är så pass att man kan fixa både värme och vv med minimal patrontid?Om inte v3 heller klarar det, så misstänker jag att CTCs konstruktion utan växelventil har den nackdelen att de flesta inte klarar sig utan en del onödigt tillskott, alltså mer än om man hade haft växelventil.
På nyaste versionen kan man också ställa in att den aldrig ska ta värme från övre delen till radiatorerna.).