0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har du alla termostater fullt öppna?Vad har du för temperaturskillnad mellan VB-f och VB-r då kompressorn går?
OK, det är kanske svårt att göra något mer, möjligen sänka flödet på VB ett snäpp (om det går) så att du får upp VB-diff någon grad men jag vet inte om det gör så jättemycket.
Ok. Tack Carl N! Hur sänker man flödet på VB då? (Om det går)?Vad kan sägas om mina data för övrigt? Inget som ser direkt fel ut? Inte för många VP starter?Beror tillsatselen på att jag för min hustrus välbefinnande fått skruva upp vredet till +2? Kommer tillsatselen att minska om vredet ställs tillbaka till 0 igen? Med följd att det blir kallare inne?Kan en innegivare jämna ut detta lite eller är det sak samma?
Det är klart att antalet starter kunde sänkas lite, öka på VP-gradmin till kanske 90-100. Öka då även TS-gradmin till minst 500.
Tipset om att strypa flödet kan verka rimligt för någon som är insatt. Jag begriper inte ett smack. Sitter ratten innanför pumpens paneler? Ska jag ta isär apparaten?Jag måste dessutom erkänna att jag inte vet var jag ställer in VP-gradmin eller ökar TS-gradmin. Hittar det inte i Nibes bruksanvisning. Kanske du kan hjälpa lite extra här?På vilket sätt påverkar flödet, VP och TS värmeutvecklingen och insatsen av tillsatsel?Hoppas jag kan lära mig med tiden. Forumet hjälper i varje fall på vägen även om det för en amatör och vanlig användare känns som en hel del fikonspråk.
Tipset om att strypa flödet kan verka rimligt för någon som är insatt. Jag begriper inte ett smack. Sitter ratten innanför pumpens paneler? Ska jag ta isär apparaten?
Ok!Det var en hel del matnyttigt och handfast. Så sakteliga klarnar ett och annat. Skall jämföra data lite mer regelbundet.Har i ett första försök nu ställt om till kurvlutning 10 istället för 9 och vridit tillbaka från +2 till 0 igen. Vill se vilka utverkningar denna "banala" åtgärd har... Thumbsup
Har i ett första försök nu ställt om till kurvlutning 10 istället för 9 och vridit tillbaka från +2 till 0 igen. Vill se vilka utverkningar denna "banala" åtgärd har... Thumbsup