Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: OFFICIELL TRÃ…D: Riktigt billiga luftvärmepumpar !  (läst 54842 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gäst407

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 3104
  • Karma +3/-6
hej
joo varför inte starta en förening med gruppköp,man får teckna sig för en produkt å då vi e nog många så beställer vi en låda...
skulle ju funka med det mästa 4-hjulingar,motorcycklar  mm mm

kunde lätt beställa en geroermial heat pump från kina eller en lagom vass 4hjuling/minicross till ungarna

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: OFFICIELL TRÅD: Riktigt billiga luftvärmepumpar !
« Svar #91 skrivet: 08 maj 2007, 13:28:00 »
hej
joo varför inte starta en förening med gruppköp,man får teckna sig för en produkt å då vi e nog många så beställer vi en låda...
skulle ju funka med det mästa 4-hjulingar,motorcycklar  mm mm

kunde lätt beställa en geroermial heat pump från kina eller en lagom vass till ungarna

4hjuling/minicross till ungarna  ;D ;D Thumbsup Jojo  ::) ;)

mvh humlan.
« Senast ändrad: 08 maj 2007, 13:31:08 av humlan57 »

Utloggad whynot

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 323
  • Karma +0/-0
SV: OFFICIELL TRÅD: Riktigt billiga luftvärmepumpar !
« Svar #92 skrivet: 08 maj 2007, 18:24:01 »
Fick pris på frakt idag, en L/V på 8,5 kW skulle kosta 7100:- med tull och moms och FLYGFRAKT
hemma på några dagar om dom kan skicka direkt.

Utloggad Gäst407

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 3104
  • Karma +3/-6
hej

joo måste ju ha minicrossen till kiddsen + en 250cc till pappa...


fråga hur stor del av dom 7100kr stod flygfrakten för???

bäst vore att starta en förening på ta 500 kr i förenings avgift per år som gick till ersättning åt snubben som hand höll jobbet å importerade grejerna sen så gjorde man gruppköp på sånt som medlämmarna ville ha
typ minicrossar 4.hjulingar ...värme pumpar mm mm
man betalade i förskott å fick vänta ett tag på sina grejer ...

« Senast ändrad: 08 maj 2007, 19:15:12 av Dr Chun-Lan »

Utloggad tolins

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: norrbotten
  • Antal inlägg: 1107
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: OFFICIELL TRÅD: Riktigt billiga luftvärmepumpar !
« Svar #94 skrivet: 08 maj 2007, 19:38:14 »
jag skulle hoppa på direkt,jag behöver en hel del prylar till en kinesfyrhjuling.Jag torpederade den nya 110ccarn med släpvagnen i helgen.Har inte tordas säga nåt åt frugan än utan tänkte smygbeställa delarna istället >:D

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: OFFICIELL TRÅD: Riktigt billiga luftvärmepumpar !
« Svar #95 skrivet: 08 maj 2007, 19:42:15 »
Fick pris på frakt idag, en L/V på 8,5 kW skulle kosta 7100:- med tull och moms och FLYGFRAKT
hemma på några dagar om dom kan skicka direkt.

 Thumbsup ;D Ã… med flygfrakt Ã¥xÃ¥  :o Det kallar jag billigt!

mvh humlan.

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: OFFICIELL TRÅD: Riktigt billiga luftvärmepumpar !
« Svar #96 skrivet: 08 maj 2007, 19:43:16 »
hej

joo måste ju ha minicrossen till kiddsen + en 250cc till pappa...


fråga hur stor del av dom 7100kr stod flygfrakten för???

bäst vore att starta en förening på ta 500 kr i förenings avgift per år som gick till ersättning åt snubben som hand höll jobbet å importerade grejerna sen så gjorde man gruppköp på sånt som medlämmarna ville ha
typ minicrossar 4.hjulingar ...värme pumpar mm mm
man betalade i förskott å fick vänta ett tag på sina grejer ...



Jag hänger pÃ¥  Thumbsup

mvh humlan.

Utloggad whynot

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 323
  • Karma +0/-0
SV: OFFICIELL TRÅD: Riktigt billiga luftvärmepumpar !
« Svar #97 skrivet: 08 maj 2007, 19:52:14 »
hej

fråga hur stor del av dom 7100kr stod flygfrakten för???


Den kostar $7.20/kg upp till 75 kg så en pump på 55 kg kostar ~2800:- i frakt
det tar ~3 dagar med flyg, DHL

Utloggad Gäst407

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 3104
  • Karma +3/-6
hej ..
joo en stor delav priset e ju frakt  grejen kostar inte mÃ¥nga kr


jag tror det e nått sånt dom här gör
http://www.dirtbikeandquadworld.co.uk/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

om jag inte fattat det helt fel...

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34933
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: OFFICIELL TRÅD: Riktigt billiga luftvärmepumpar !
« Svar #99 skrivet: 08 maj 2007, 20:13:34 »
Om ni tänkt göra allvar av era affärer får ni fortsätta via PM, forumet är ingen handelsplats och jag avser inte att det skall blir det heller.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Gäst 999

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2345
  • Karma +12/-7
För er information.

Marknadsföring i inlägg är inte tillåtet, vare sig det gäller svenska eller utländska aktörer.
Jag vill att ni resekterar det, detsamma gäller organisation av samköp för att kringå konsumentlagarna, det är inget jag vill stödja genom att tillåta den diskussionen i forumet.

Att det finns affärsmöjligheter att finna i Kina och andra asiatiska länder är ingen nyhet, det finns tusentals människor som redan jobbar med det i Sverige. (Bara så att ingen tror att Humlan hittat "obanad mark" som bara väntar på att exploateras)

/Rickard

Det som i sÃ¥ fall är "obanat" är svenskens sätt att handla i allmänhet. Vi har alltid misstrott allt som inte är genuint svenskt, sÃ¥ kan jag bidra till att ändra pÃ¥ det, är det verkligen possitivt. Detsamma gäller för övrigt svenska smÃ¥företagare, som tamme fan hamnar pÃ¥ Tv-nyheterna om dom gÃ¥tt utanför Nordens gränser  :) Undrar hur mÃ¥nga som eg exponerar sig inom EU  Sc:,h Knappt nÃ¥gra skulle jag vilja pÃ¥stÃ¥, dÃ¥ man väldigt sällan ramlar pÃ¥ nÃ¥gra svenska företag när man jagar prudukter. Inbillar mig att man tror det mÃ¥ste vara svenska produkter som ska säljas, nÃ¥t som verkligen är helt fel. T.ex skulle L/L Ã¥ L/V pumpar med dom svenska priserna, stÃ¥ sig jäkligt bra i flera EU-länder, men inte ser jag nÃ¥gra av de företag som finns representerade här ute i Europa. Nja nÃ¥t/nÃ¥gra finns väl, som t.ex IVT, men inte översvämmar dom marknaden precis. Skäms svenska företagare  ;D ;)

mvh humlan.



Tycker Humlan brukar skriva smarta & meningsfulla inlägg men det var inte ett av dom.............svenska företag är väl ändå kända för sin exportförmåga??eller har jag fel??

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: OFFICIELL TRÅD: Riktigt billiga luftvärmepumpar !
« Svar #101 skrivet: 08 maj 2007, 22:38:58 »
Export är väl inte det jag direkt menar, åtminstone tror jag inte Vi menar riktigt samma sak, då jag antar Du menar B2B export, alltså mellan företag, typ tillverkare till säljare. Utan den sorts försäljning som nu ökar otroligt inom EU, d.v.s att företag säljer sina produkter över t.ex eBay, eller som företaget "Conrad" å många dator/elektronik-kedjor gör. På eBay skulle t.ex flera svenska företag kunnat visa upp div produkter, t.ex värmepumpar, som Vi i Sverige faktiskt har låga priser på. Eller som "Conrad" m.fl, bara ha butikerna på flera språk, å ett centralt lager. I Sverige verkar man inte förstått, att medlemskapet i EU innbär att alla medlemsländer, kan handla som vore det ett å samma land. Undantaget vissa typer av produkter, men dom behöver knappast nämnas här. Många ggr har jag t.ex ingen aning om varfrån jag köper sakerna, jag vet bara vart jag ska skicka pengarna å beställningen. Varan skulle i princip komma från "kiosken i hörnet" å den jag handlar med är bara en säljare anställd av det företaget. När Vi nu har fri handel inom EU, så måste Vi använda oss av de möjligheter som ges, annars kommer andra å mer framsynta företagare, att köra över många av våra företag. Å då framför allt dom mindre företagen, som inte har en egen nisch att luta sig mot.

mvh humlan.

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: OFFICIELL TRÅD: Riktigt billiga luftvärmepumpar !
« Svar #102 skrivet: 09 maj 2007, 10:45:34 »
Humlan.

Du kan väl vara lite full i fan och kolla vad som gäller för ekonomiska föreningar nuförtiden, när du sitter hemma vid datorn. Ev kan du ju starta upp en sÃ¥n förening, skaffa medlemmar och sen göra gruppinköp per container, finns ju liknande upplägg när vissa firmor tar in vakumrör där dÃ¥ garantierna inte är gällande mot att priset är lägre.  8)

Jo jag har tänkt tanken Ã¥tskilliga ggr, men inser snabbt att jag är totalt fel person att hÃ¥lla i nÃ¥t sÃ¥nt  :'( Jag har uppnÃ¥tt den Ã¥ldern när man förstÃ¥tt att man faktiskt har begränsningar i kunskap  :) Däremot skulle jag kunna tänka mig att mot provision, jobba med att söka upp rätt produkter, etablera kontakter m.m. Jag vet att jag är jäkligt bra pÃ¥ sÃ¥n´t, har tydligen nÃ¥n slags genetisk egenskap  :o som gör att jag lyckas hitta produkter pÃ¥ Internet som de flesta andra gÃ¥r bet pÃ¥  Thumbsup Fan, hade jag bara varit mer kunnig i sprÃ¥k, Ã¥ haft mer kunnande hur man driver import Ã¥ företag sÃ¥ hade jag börjat direkt. Jag tror/vet att jag skulle kunna peka ut flera produkter, som skulle sälja bra i Sverige, sÃ¥ den delen hade varit minsta problemet. Förresten, vad tror Du/Ni om den här? Borde vara perfekt till lÃ¥gtempsystem, Ã¥ priset borde hamna pÃ¥ ca 15000-20000 ut till kund i Sverige, utom för LSQ10RW som bör hamna runt 35000 sek. Pumparna är testade av TNO lab i Holland, Ã¥ är den pump som fÃ¥tt högsta COP, av dom märken dom testat!

mvh humlan.

Här är lite lite kompleterande uppgifter ang COP, det är ett direkt svar från tillverkaren, som jag fått genom en förfrågan.

The COP for 40c is 4.6,for 50 is 4.3,for 60 is 3.7.

COP får väl antas vara mot den temp som anges i skärmdumpen...
Kanske en pump för den svenska marknaden, tycker faktiskt nÃ¥n seriös firma borde se den som ett alternativ, Ã¥ plocka hem den till försäljning  Sc:,h

Utloggad Art Deco

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 2101
  • Karma +9/-4
SV: OFFICIELL TRÅD: Riktigt billiga luftvärmepumpar !
« Svar #103 skrivet: 09 maj 2007, 14:50:34 »
Men ditt exempel är väl för bergvärme/jordvärme (står brine med R417) ?
Tror mer på L/L och L/V och speciellt på de/den som tar fram en smart kombination som blir av typen luft-luft-vatten. Sen är det väl själva fan att det är så få tillverkare som inte satsar mera på kanalsystem med bra COP, det tror jag också kan få en stor efterfråga.
Friskt kopplat - hälften brunnet ....

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: OFFICIELL TRÅD: Riktigt billiga luftvärmepumpar !
« Svar #104 skrivet: 09 maj 2007, 15:57:51 »
Men ditt exempel är väl för bergvärme/jordvärme (står brine med R417) ?
Tror mer på L/L och L/V och speciellt på de/den som tar fram en smart kombination som blir av typen luft-luft-vatten. Sen är det väl själva fan att det är så få tillverkare som inte satsar mera på kanalsystem med bra COP, det tror jag också kan få en stor efterfråga.

Visst är det det, men den pumpen slår tydligen alla andra på fingrarna inom sitt område, åtminstone där dom hade testats, så varför inte ta in den till Sverige.... Det är kvalitetspumpar med mycket gott rykte, å dom har ett bra sortiment, som skulle passa perfekt i Sverige, alltså för pool, vanliga L/V å den som jag visat här, samt större för flerfamiljshus, större butiker å industrier. Samtliga med mycket bra mätvärden å hög kvalitet. Den här serien är åxå speciellt framtagen att passa här uppe inom EU, å har därför fått bra avfrostnings egenskaper....

mvh humlan.

PS. Det finns L/L/V pumpar. En inne del för värme eller kyla, som en vanlig L/L. Dessutom en del för varmvatten till en tank, där utedelen är gemensam  :) Ã¥ snart har Vi även solfÃ¥ngar för kyla här, dom finns redan i bruk i Kina. Kul att kunna köra vakumrören, Ã¥ fÃ¥ lite kyla när man har överskott av värme i solfÃ¥ngarna  Thumbsup DS

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!