Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: OFFICIELL TRÃ…D: Riktigt billiga luftvärmepumpar !  (läst 54840 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: OFFICIELL TRÅD: Riktigt billiga luftvärmepumpar !
« Svar #75 skrivet: 07 maj 2007, 21:38:15 »
hej
för 5-800 kr e det då en jävligt fin maskin =)


Här ser Du ett ex pÃ¥ vad frakten frÃ¥n Kina till Stockholm kostar. Som Du ser sÃ¥ är det inte alls lika dyrt som mÃ¥nga vill göra gällande  :) D.v.s 216 sek eller 465 sek för 1 m3, är inte riktigt säker pÃ¥ hur den kolumnen ska tolkas. Fan va kul det är att rota i sÃ¥nt här, allra helst när jag fÃ¥tt bevis pÃ¥ att företag använt sig av mig/mina ideér för att hitta vissa saker  :) studs :)

mvh humlan
« Senast ändrad: 07 maj 2007, 21:43:25 av humlan57 »

Utloggad whynot

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 323
  • Karma +0/-0
SV: OFFICIELL TRÅD: Riktigt billiga luftvärmepumpar !
« Svar #76 skrivet: 07 maj 2007, 21:56:29 »
Låter billigt Sc:,h jag betalade $80.00 förra sommaren för 1m3 och en gång $162.00
men det var dyrt, jag har inte hört någon som betalat $2000.00 för en 40´låter skumt.
Sen kostar det i Sverige att skicka den en hel del.
Vi fär väl köpa nägra pumpar på prov??

Utloggad Rollster

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1273
  • Karma +0/-0
  • Fullständig Förbränning !
SV: OFFICIELL TRÅD: Riktigt billiga luftvärmepumpar !
« Svar #77 skrivet: 07 maj 2007, 22:00:37 »
De va en jättesnygg Chunlan , blir de så där billiga ? Ja då vore det att ta emot förhandsbeställningar och när man har beställningar så att man får fylld en kontainer så beställ hem då . '
Om man fÃ¥r en sÃ¥n pump till det priset , är det ingen stor förlust eller dÃ¥lig affär om den pajjar efer nÃ¥gra Ã¥r ??  ;D
Finns det uppgifter nÃ¥gonstans vad en vacumpump frÃ¥n china kostar , kanske man fÃ¥r en vacpump skitbilligt , sÃ¥ dÃ¥ kan man installera billigt flera gÃ¥nger Ã¥t sig sjelv ! Dessutom lite reservdelar med  tex: fläktmotorer osv... kanske Ã¥xÃ¥ billigt......   :D :D :D
Älvsbyhus byggt 2004  1 1/2-plan , ca 124kvm , ekonomibyggnad inkluderande garage , gästrum/kontor och 2XförrÃ¥d=ca 70kvm. Allt värms frÃ¥n och med oct-2011 med Bergvärmepump Nibe 1245-10 , BorrhÃ¥l 210 meter varav 204 meter aktivt djup . Nibe UKV100 och 40
Förbrukning år 2022 Totalt 9524kwh varav bergvärmens andel är 3760kwh.
Antal starter under uppvärmningssäsong är 9-13st/dygn.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34933
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: OFFICIELL TRÅD: Riktigt billiga luftvärmepumpar !
« Svar #78 skrivet: 07 maj 2007, 22:14:35 »
Det finns skäl att det inte görs så ofta, riskerna är rätt stora, konsumenköplagarna gör dessutom att du, om du tänkt sälja maskinerna har 3 års reklamtionsrätt mot fabrikationsfel...
FrÃ¥gan är om det lönar sig att gÃ¥ ihop och beställa hem en pall, kanske billigare och framförallt enklare att köpa av nÃ¥gon som redan gör det, och dÃ¥ har du dessutom 3 Ã¥rs garanti!  ;)

Pumpen kostar väl bara 3995 i Sverige om jag inte minns fel.

Låt mig säga så här, om man kan köpa en Panasonic för 800 kr i hongkong, varför köpa nåt obskyrt fabrikat för nån hundring billigare? (Panasonic har andra modeller än E9DKE)
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: OFFICIELL TRÅD: Riktigt billiga luftvärmepumpar !
« Svar #79 skrivet: 07 maj 2007, 22:21:58 »
Låter billigt Sc:,h jag betalade $80.00 förra sommaren för 1m3 och en gång $162.00
men det var dyrt, jag har inte hört någon som betalat $2000.00 för en 40´låter skumt.
Sen kostar det i Sverige att skicka den en hel del.
Vi fär väl köpa nägra pumpar på prov??

Det där va bara ett ställe jag kollade pÃ¥, Ã¥ hör inte ihop med "skitpumpen" ovan. Ã… dom här tror jag är nÃ¥n typ av sammanslutning av firmor som exporterar tillsammans, sÃ¥ det är kanske därför som priserna är lÃ¥ga... Grabben funderar pÃ¥ att köpa nÃ¥n eller nÃ¥gra gitarrer (Gibson, Fender, Epiphone) Ã¥ för dom var frakten betydligt högre. Men Ã¥ andra sidan sÃ¥ är gitarrer nÃ¥t sÃ¥ ofattbart billiga i Kina, att det nästan är straffbart Ã¥ inte köpa  ;D

mvh humlan.

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: OFFICIELL TRÅD: Riktigt billiga luftvärmepumpar !
« Svar #80 skrivet: 07 maj 2007, 22:32:05 »
Det finns skäl att det inte görs så ofta, riskerna är rätt stora, konsumenköplagarna gör dessutom att du, om du tänkt sälja maskinerna har 3 års reklamtionsrätt mot fabrikationsfel...
FrÃ¥gan är om det lönar sig att gÃ¥ ihop och beställa hem en pall, kanske billigare och framförallt enklare att köpa av nÃ¥gon som redan gör det, och dÃ¥ har du dessutom 3 Ã¥rs garanti!  ;)

Pumpen kostar väl bara 3995 i Sverige om jag inte minns fel.

Låt mig säga så här, om man kan köpa en Panasonic för 800 kr i hongkong, varför köpa nåt obskyrt fabrikat för nån hundring billigare? (Panasonic har andra modeller än E9DKE)

Nää L/L pumpar är inget att ta hem för eget bruk, men L/V, bergvärme, jordvärme pumpar lär säkert löna sig, om man är några stycken. Å självklart ska man försöka använda sig av andra importörer, vilket många redan gör. Lika självklart ska man köpa de produkter som redan är etablerade inom EU, vilket mååånga är. Problemet är bara det, att många TjingTjong produkter har OEM tillverkning, men TjingTjong säljs till ett lägre pris. Vet man bara vilka, så kan TjingTjong vara ett mycket bättre köp.

mvh humlan.

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: OFFICIELL TRÅD: Riktigt billiga luftvärmepumpar !
« Svar #81 skrivet: 07 maj 2007, 22:37:16 »
De va en jättesnygg Chunlan , blir de så där billiga ? Ja då vore det att ta emot förhandsbeställningar och när man har beställningar så att man får fylld en kontainer så beställ hem då . '
Om man fÃ¥r en sÃ¥n pump till det priset , är det ingen stor förlust eller dÃ¥lig affär om den pajjar efer nÃ¥gra Ã¥r ??  ;D
Finns det uppgifter nÃ¥gonstans vad en vacumpump frÃ¥n china kostar , kanske man fÃ¥r en vacpump skitbilligt , sÃ¥ dÃ¥ kan man installera billigt flera gÃ¥nger Ã¥t sig sjelv ! Dessutom lite reservdelar med  tex: fläktmotorer osv... kanske Ã¥xÃ¥ billigt......   :D :D :D

Småsaker som verktyg å pumpar kan Du lika gärna köpa från Tyskland, det blir kanske t.o.m billigare. Där säljer man redan så mycket av sånt, importerat från bl.a Kina, men ändå märkesvaror.

mvh humlan.

Utloggad whynot

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 323
  • Karma +0/-0
SV: OFFICIELL TRÅD: Riktigt billiga luftvärmepumpar !
« Svar #82 skrivet: 07 maj 2007, 22:41:21 »
 Dom kanske ska slÃ¥ sig in med billig frakt

 
« Senast ändrad: 07 maj 2007, 23:03:20 av whynot »

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34933
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: OFFICIELL TRÅD: Riktigt billiga luftvärmepumpar !
« Svar #83 skrivet: 07 maj 2007, 22:55:14 »
För er information.

Marknadsföring i inlägg är inte tillåtet, vare sig det gäller svenska eller utländska aktörer.
Jag vill att ni resekterar det, detsamma gäller organisation av samköp för att kringå konsumentlagarna, det är inget jag vill stödja genom att tillåta den diskussionen i forumet.

Att det finns affärsmöjligheter att finna i Kina och andra asiatiska länder är ingen nyhet, det finns tusentals människor som redan jobbar med det i Sverige. (Bara så att ingen tror att Humlan hittat "obanad mark" som bara väntar på att exploateras)

/Rickard
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: OFFICIELL TRÅD: Riktigt billiga luftvärmepumpar !
« Svar #84 skrivet: 07 maj 2007, 22:55:54 »
Det här kanske vore något :) Dom kanske ska slå sig in här?

Seeking Business Partners!

In order to expand business and improve service in your country or region, we are seeking and developing business partner or agent in local, so if you are interested in the project, also have strong sales channel in your region, please don't hesitate to contact with us for details. We are sure it will be successful and benefit for both parties.

Exports.cn

Det finns ju snart ett "mini Kina" i Kalmar, som ska vara knutpunkten för hela EU  :) Där kommer (om jag kommer ihÃ¥g rätt) alltid ca 900 olika kinesiska företag att finnas, sÃ¥ att hitta rätt kontakter lär inte bli svÃ¥rt i framtiden.

mvh humlan.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34933
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: OFFICIELL TRÅD: Riktigt billiga luftvärmepumpar !
« Svar #85 skrivet: 07 maj 2007, 22:57:10 »
Och du tror att du kan köpa en värmepump för 800 kr där.  ;D

Tillåt mig tvivla. ;)
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: OFFICIELL TRÅD: Riktigt billiga luftvärmepumpar !
« Svar #86 skrivet: 07 maj 2007, 23:09:20 »
För er information.

Marknadsföring i inlägg är inte tillåtet, vare sig det gäller svenska eller utländska aktörer.
Jag vill att ni resekterar det, detsamma gäller organisation av samköp för att kringå konsumentlagarna, det är inget jag vill stödja genom att tillåta den diskussionen i forumet.

Att det finns affärsmöjligheter att finna i Kina och andra asiatiska länder är ingen nyhet, det finns tusentals människor som redan jobbar med det i Sverige. (Bara så att ingen tror att Humlan hittat "obanad mark" som bara väntar på att exploateras)

/Rickard

Det som i sÃ¥ fall är "obanat" är svenskens sätt att handla i allmänhet. Vi har alltid misstrott allt som inte är genuint svenskt, sÃ¥ kan jag bidra till att ändra pÃ¥ det, är det verkligen possitivt. Detsamma gäller för övrigt svenska smÃ¥företagare, som tamme fan hamnar pÃ¥ Tv-nyheterna om dom gÃ¥tt utanför Nordens gränser  :) Undrar hur mÃ¥nga som eg exponerar sig inom EU  Sc:,h Knappt nÃ¥gra skulle jag vilja pÃ¥stÃ¥, dÃ¥ man väldigt sällan ramlar pÃ¥ nÃ¥gra svenska företag när man jagar prudukter. Inbillar mig att man tror det mÃ¥ste vara svenska produkter som ska säljas, nÃ¥t som verkligen är helt fel. T.ex skulle L/L Ã¥ L/V pumpar med dom svenska priserna, stÃ¥ sig jäkligt bra i flera EU-länder, men inte ser jag nÃ¥gra av de företag som finns representerade här ute i Europa. Nja nÃ¥t/nÃ¥gra finns väl, som t.ex IVT, men inte översvämmar dom marknaden precis. Skäms svenska företagare  ;D ;)

mvh humlan.

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: OFFICIELL TRÅD: Riktigt billiga luftvärmepumpar !
« Svar #87 skrivet: 07 maj 2007, 23:12:21 »
Och du tror att du kan köpa en värmepump för 800 kr där.  ;D

Tillåt mig tvivla. ;)

Hade inte en tanke Ã¥t det hÃ¥llet, dÃ¥ det ska vara ett ställe att t.ex knyta kontakter, Ã¥ inte ett köpcenter. Där drog Du nog lite förhastade slutsater  :)

mvh humlan.

Utloggad Art Deco

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 2101
  • Karma +9/-4
SV: OFFICIELL TRÅD: Riktigt billiga luftvärmepumpar !
« Svar #88 skrivet: 08 maj 2007, 09:50:12 »
Humlan.

Du kan väl vara lite full i fan och kolla vad som gäller för ekonomiska föreningar nuförtiden, när du sitter hemma vid datorn. Ev kan du ju starta upp en sÃ¥n förening, skaffa medlemmar och sen göra gruppinköp per container, finns ju liknande upplägg när vissa firmor tar in vakumrör där dÃ¥ garantierna inte är gällande mot att priset är lägre.  8)
Friskt kopplat - hälften brunnet ....

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: OFFICIELL TRÅD: Riktigt billiga luftvärmepumpar !
« Svar #89 skrivet: 08 maj 2007, 12:48:25 »
Humlan.

Du kan väl vara lite full i fan och kolla vad som gäller för ekonomiska föreningar nuförtiden, när du sitter hemma vid datorn. Ev kan du ju starta upp en sÃ¥n förening, skaffa medlemmar och sen göra gruppinköp per container, finns ju liknande upplägg när vissa firmor tar in vakumrör där dÃ¥ garantierna inte är gällande mot att priset är lägre.  8)

Jo jag har tänkt tanken Ã¥tskilliga ggr, men inser snabbt att jag är totalt fel person att hÃ¥lla i nÃ¥t sÃ¥nt  :'( Jag har uppnÃ¥tt den Ã¥ldern när man förstÃ¥tt att man faktiskt har begränsningar i kunskap  :) Däremot skulle jag kunna tänka mig att mot provision, jobba med att söka upp rätt produkter, etablera kontakter m.m. Jag vet att jag är jäkligt bra pÃ¥ sÃ¥n´t, har tydligen nÃ¥n slags genetisk egenskap  :o som gör att jag lyckas hitta produkter pÃ¥ Internet som de flesta andra gÃ¥r bet pÃ¥  Thumbsup Fan, hade jag bara varit mer kunnig i sprÃ¥k, Ã¥ haft mer kunnande hur man driver import Ã¥ företag sÃ¥ hade jag börjat direkt. Jag tror/vet att jag skulle kunna peka ut flera produkter, som skulle sälja bra i Sverige, sÃ¥ den delen hade varit minsta problemet. Förresten, vad tror Du/Ni om den här? Borde vara perfekt till lÃ¥gtempsystem, Ã¥ priset borde hamna pÃ¥ ca 15000-20000 ut till kund i Sverige, utom för LSQ10RW som bör hamna runt 35000 sek. Pumparna är testade av TNO lab i Holland, Ã¥ är den pump som fÃ¥tt högsta COP, av dom märken dom testat!

mvh humlan.
« Senast ändrad: 08 maj 2007, 12:54:41 av humlan57 »

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!