0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
I tråden om grisen har jag skrivit om Fujiaire.Min vän krögaren monterade de tre jag köpte åt honom igår. De ger bra värme och är tysta. Temp på plussidan. En avfrostade när jag var där, stod "df" på displayen. Jag är imponerad av tekniknivån och finishen till priset. Han har fått upp 3 pumpar för 10.000 kr totalt, gjorde konsoler av litet övereblivet virke; pumparna sitter på ett gammalt vitt trähotell.Jag vet ju fortfarande inte hur de fungerar vid kyla, men nu sitter de på en restaurang i Lysekil, där det normalt är under nollan ett 20-tal dagar per år, så årsbesparingen blir god även om de isar igen. Det finns dock trågvärme std.Jag återkommer med fler rapporter, men jag tror detta är billigaste pumpen just nu!
hej..... det är en jädrigt vettig pump till garage,sommar stugor mm för 2200 måste det va en lysande affär....enda problemet dom hafft e ju att några apparater inte frostar av om dom ska vid värmme drift....dom viste inte vad det berror på...ev fel monterad elslinga eller kan det va 4vägs ventilen som kärvar...(heter det så ?)finns folk här som kan det bättre än jag har man koll på pumpen varje dag är det väl inte hela värden...det går ju tvångs avfrosta ytterdelen genom att köra lite kyla ...fast då måste man ju se att den isar igen går liksom inte att lämna maskinen i flera dagar om den inte frostar av som den ska...men har man tur så kan man ju få en maskin som går helt perfekt även vid minus 10-15 Killen jag pratade med va då väldigt sympatisk å lät trevlig....Bor man i skåne =) dvs nedan för Gävle måste det va helt perre...dom bör orka värma ett normalt hus eller 2 st i sommar stugan å man fxar att värma den till det e minus 10-15 grader 2 st lämnar ju trots allt just över 7 kw i värmehadde jag en sommarstuga så skulle jag lätt köpa en eller 2 st då man inte är där e det ju bara att offa dom....MangeH googla på ...Fujiaire så hittar du den på 0,5 sek
Firman heter Polo och jag hittade den på annons i detta forum. Verkar OK än så länge.Om det är avfrostningsproblem är sommarstuga som inte får frysa olämpligt. Jag skall ha min i gäststuga på landet för kyla i första hand.Rickard: Jag har alltid sagt att Norrland börjar vid Alingsås. Hoppas du inte blir arg!
Skåne neranför Gävle? DU har fått det om bakfoten. Norrland börjar utanför uppsala..... ;-) Du behöver inte åka så långt för att se de första renarna....
hej finns det nån här som kör en fujiare pump under normala vinter förhållandendvs 10-15 minus funkar det ??vad är övre temp gränsen för en 407 pump -10 eller finns det nån på forumet som kör en 407 pump seriöst för att värma så skriv gärna en rad...
Chig fabriken???Kan du berätta mer. Jag har en egen Fujiaire som skall monteras i april/maj. Kan kolla litet mer då, men om du har info så är jag intresserad.