0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
1. Hur påverkar en innegivare antalet starter? Finns det nån anledning att jobba med gradmin med en inne givare?2. Vad är normalvariation på inne temp? ( ja jag vet att det är en smaksak men vad har ni ?)3 Pumpen och vv tanken står som sagt i drängkammaren som inte är uppvärmd. Den här vintern vill jag se att allt fungerar och att jag lätt kommer åt prylarna man sen ska det isoleras. Räcker det med vv tanken eller bör även pumpen isoleras? Gissar att tempen låg på kankse -5 tidiagre ev kallare. Nu kommer det att bli varmare pga spill värme4. Vad är normal/optimal diff på start stopp temp på vv? liten diff många starter stor diff -> hög temp -> högre förluster.
1. Hur påverkar en innegivare antalet starter? Finns det nån anledninga att jobba med gradmin med en inne givare?2. Vad är normalvariation på inne temp? ( ja jag vet att det är en smaksak men vad har ni ?)3 Pumpen och vv tanken står som sagt i drängkammaren som inte är uppvärmd. Den här vintern vill jag se att allt fungerar och att jag lätt kommer åt prylarna man sen ska det isoleras. Räcker det med vv tanken eller bör även pumpen isoleras? Gissar att tempen låg på kankse -5 tidiagre ev kallare. Nu kommer det att bli varmare pga spill värme4. Vad är normal/optimal diff på start stopp temp på vv? liten diff många starter stor diff -> hög temp -> högre förluster.